Ali Hazelwood - Hlava plná lásky, foto: LUXOR

Romantická jednohubka z vědeckého prostředí: recenze knihy Hlava plná lásky

Předsevzali jste si v novém roce více číst? Potom pro vás máme jednu zábavnou a romantickou jednohubku, která vás na čtenářský rok velmi příjemně navnadí! S Ali Hazelwood, autorkou virální senzace Hypotéza lásky, se totiž opět vydáme do vědeckého prostředí v novince Hlava plná lásky. Přečtěte si recenzi čtenářky Petry.

20231116 Luxor 4 edited 1

Pokud máte rádi romantické komedie, příběhy zasazené do netradičního prostředí, a pokud jste aspoň trochu fanoušky vědy, rozhodně byste si neměli nechat ujít knihu Hlava plná lásky od Ali Hazelwood.

Autorka sklidila obrovský úspěch už se svým románem Hypotéza lásky, jenž se stal světovou senzací. V knize Hlava plná lásky se autorka vrací k osvědčenému receptu – vědecké prostředí, romantika a spousta vtipných situací.

Hlavní hrdinka, neurovědkyně Bee Königswasserová, zbožňuje dvě věci – doktorku Marii Curie-Skłodowskou a svou práci. Je tedy nesmírně nadšená, když získá místo vedoucí projektu BLINK, ve kterém jde o vytvoření mozek stimulující helmy pro astronauty. Její radost však rychle opadne, když se ukáže, že bude nakonec jen spoluvedoucí, přičemž jejím kolegou nebude nikdo jiný než doktor Levi Ward, muž, který ji nesnáší už od jejich setkání na postgraduálu.

Bee je hodně svérázná žena s osobitým módním vkusem, momentálně purpurovými vlasy a zálibou v piercinzích a tetování. A taky je veganka, sova a opravdu nesnáší sport. A neméně zajímavá je i její asistentka Rocío, s níž se musí kvůli projektu na tři měsíce přesunout do Houstonu. Ta je gotička a mizantropka s dost podivným smyslem pro humor a nepochopitelným obdivem k La Lloroně.

Bee musí hned na začátku čelit mnoha překážkám, jako je chybějící vybavení, nevhodné chování mužských kolegů, kteří ji nepovažují za sobě rovnou, a ignorace ze strany Leviho. Když se však dostane do ohrožení celá její budoucnost, rozhodne se konečně si s Levim vyjasnit pár věcí, načež překvapeně zjistí, že není až tak hrozný, jak si o něm celou dobu myslela. Navíc se postupně ukazuje, že toho mají společného až opravdu hodně.

Aniž by to kdokoli tušil, Levi je do Bee už léta zamilovaný, nikdy jí to však nedokázal prozradit. Navíc se v její přítomnosti vždy choval tak zvláštně, že všichni včetně samotné Bee nabyli dojmu, že ji opravdu ze srdce nenávidí a opovrhuje jí. I proto si od ní vysloužil „milou“ přezdívku Wardebil. Levi je z příležitosti znovu s ní po letech spolupracovat nadšený, ale zároveň musí přemáhat vlastní city, jelikož si myslí, že je jeho platonická láska šťastně vdaná. Není.

Útěchu v jejich strastech jim nabízí twitterový účet @CoByNaToMarie, který Bee před lety založila a který slouží k vylévání si srdcí a vzájemné podpoře především ženské vědecké populace. Aniž by to oba tušili, už roky si zde spolu dopisují a v online prostředí jsou dobrými přáteli, přestože v reálném životě si k sobě hledají cestu podstatně hůře. Celý tento motiv mi velmi připomněl můj oblíbený film Láska přes internet, kde se v podobné situaci ocitli dva knihkupci v podání Toma Hankse a Meg Ryanové. Hodně jsem se bavila jejich vzájemným svěřováním a těšila se, kdy a jak vyjde jejich identita najevo.

Celkově se kniha velmi příjemně čte. Děj svižně ubíhá, je prodchnutý humorem a rovněž tou správnou dávkou napětí mezi oběma hlavními aktéry. Různé online konverzace (nejen mezi nimi dvěma) rovněž představují příjemné oživení. Jelikož je autorka sama profesorkou v oboru neurovědy, čtenář se nenásilnou formou dozví i spoustu zajímavostí o tomto odvětví. A rovněž o postavení žen ve vědě, které není úplně jednoduché. Já osobně knihu doporučuji, je to zábavná romantická jednohubka, která vás pohladí po duši.

Autorkou recenze je Petra Kamlachová.