Milostné sokyně: hypnotizérka a stalkerka

Ellen pracuje jako hypnoterapeutka, pomáhá svým klientům překonat psychické bloky, odnaučuje je kouřit a stydět se na veřejnosti. Je úspěšná, ovšem v soukromém životě je to horší. Má za sebou několik neúspěšných vztahů a biologické hodiny tikají. Přes internet se seznámí s Patrickem, zeměměřičem a vdovcem s malým synem. Vypadá to dobře, ale pak se jí Patrick přizná, že ho už několik let pronásleduje expřítelkyně Saskia. Píše mu výhružné SMS a e-maily, sleduje ho po restauracích i na školních akcích jeho syna. Ellen je překvapená, ale také ji to z profesního hlediska zaujme. Snaží se Saskii pochopit, ráda by se s ní setkala, zároveň s ní podvědomě soupeří o to, kdo je pro Patricka tou nejlepší partnerkou. Ellen netuší, že Saskii už dávno zná, pod smyšleným jménem k ní chodí na terapii. Útoky se začínají stupňovat poté, co Ellen otěhotní a s Patrikem se zasnoubí.

Kniha je vyprávěna dvěma vypravěčkami – každou kapitolu začíná Ellen, svůj pohled potom přidává Saskia. Dozvídáme se o jejich rozdílném dětství i o jejich vztahu ke společnému muži jejich života. Saskia není vyložené negativní hrdinka, je jen velmi nešťastná a osamělá, nedokáže Patrickovi odpustit, že ji po rozchodu odstřihl od syna, na kterého se upnula. Důležitou roli hrají v knize vedlejší postavy – klienti, kteří podstupují hypnoterapii, příbuzní, kamarádky, kolegové a další.

Příjemná kniha pro čtenáře, které baví bohatá psychologie postav a postupně se rozvíjející děj plný vnitřních úvah a popisů. Autorka nikam nespěchá. Představuje a vykresluje jednotlivé postavy příběhu tak, až máte pocit, že je dobře znáte. Pomalu, ovšem s jistotou zkušené vypravěčky pak příběh posouvá a vrství směrem k finále.

Australská spisovatelka Liane Moriarty si už svými předchozími knihami Manželovo tajemství, která se po vydání vyhoupla na 1. místo prestižního žebříčku bestsellerů New York Times a prodalo se jí přes milion výtisku ve více než 35 zemích světa, Sedmilhářky a především vynikající Na co Alice zapomněla, vybudovala silné postavení skvělé autorky, která dokáže přijít s nečekanými zvraty. Její čtenáři budou i tentokrát zcela určite nadšeni.

Hodnocení: 84 %

Autorka: Hana Kubíková