Vzhůru za dobrodružstvím! O půl tisíciletí vpřed

Alessandra D’Angeli je obyčejná šestnáctiletá dívka s pocity a sny, jaké dnes mají šestnáctileté dívky na celém světě. Háček je však v tom, že Less žije v roce 1507 v Italské Florencii. Vychovávána je podle tehdejších zvyklostí k tomu, aby se stala příkladnou manželkou vlivného občana Florencie, porodila mu potomky a žila střídmý a poklidný život. Ženy v té době nemají téměř žádná práva, kromě těch rodičovských a manželských. A holé lokty či kotníky? O tom si můžou nechat pouze zdát! Teď frčí naškrobené sukně a utažené korzety.

Není divu, že Alessandře tento způsob života začne lézt na nervy. Má zlomené srdce a navíc neustále vzpomíná na svou sestřenku Cat, která ji navštívila před dvěma lety ze vzdáleného Beverly Hills a ještě vzdálenějšího 21. století… Zatouží po dobrodružství, a tak, když se jí naskytne možnost, nechá se přenést do roku 2013, který nabízí nekonečné možnosti. Navíc ve Spojených státech, v Hollywoodu! Jak se slušně vychovaná dívka, zvyklá na různá omezení začlení do společnosti svých vrstevníků v této době? Jak se vypořádá se všemi výdobytky moderní techniky jako je mobil či foťák? Jedno je jisté: dobrodružství zažije víc než dost a o lásku a vášeň taky nebude nouze.

Příběh dvou staletí je již druhým dílem románové série spisovatelky Rachel Harris (první díl nese název Mé sladké šestnácté století). Autorka si dokonale hraje s představivostí svých čtenářek tím, že některé situace nechává otevřené. S veškerou péčí se věnuje nejobyčejnějšímu a současně nejtajemnějšímu tématu ze všech… lásce. Do detailů popisuje pocity zamilované šestnáctileté dívky, která jde za svým snem i přes případné překážky. Potýkáme se s problémy každé teenagerky: rivalitou i nejlepším přátelstvím, tajnými sny a skrytými tužbami, potřebou začlenit se mezi vrstevníky či touhou po dobrodružství, zážitcích, lásce a úspěchu. Nenásilným způsobem tak sděluje jisté poselství: “Štěstí si vytváříme sami. Jen se nesmíme bát!”

Není sporu o tom, že se jedná o typický dívčí román, i když s trochu netradičními prvky. Myšlenka cestování časem dodává celému příběhu pestrost i napětí. Až v poslední kapitole se totiž dozvíme to nejzásadnější – zůstane Less ve 21. století nebo se vrátí ke své rodině do minulosti? Čtení však ubíhá tak rychle, že čekání na rozuzlení uteče, ani se nenadějete.

Autorka: Petra Nováková