Roger Federer blog

Legenda s tenisovou duší

Roger Federer, švýcarský charismatický všeuměl s tenisovou raketou. Klidný gentleman, který uchvacuje davy a grácii si zachovává také mimo kurt. Podívejte se na jeho příběh z nové stránky díky knize Živý mýtus Roger Federer.

Švýcarský tenisový mág a gentleman Roger Federer oslavil začátkem srpna čtyřicáté narozeniny. Je prakticky nemožné, abyste o něm ještě neslyšeli. Pravidelně plní novinové titulky svými fantastickými výkony na světových tenisových kurtech, ne však skandály ani osobními půtkami. Mnozí zástupci jiných profesí by se od něj mohli učit. Nejen pro fanoušky je tedy svým způsobem hrdinou. A právě z tohoto pohledu se na životní příběh Rogera Federera dívá nová kniha Živý mýtus Roger Federer.

O muži, jenž již ve čtyřech letech odpaloval míčky přes síť, vyšlo bezpočet publikací a článků, převážně z pera sportovních novinářů. Pohled autora nové knihy, Milana Hanuše, je však ojedinělý pojetím i stylem. Tato biografie nezahrne čtenáře nudnými výčty Federerových výher, slavných soupeřů, ani sporů se ženami. Milan Hanuš se věnuje nejrůznějším faktorům, které ovlivnily tenistův život, složité psychologii hry, jež je pro mnohé pouhým mlácením do žlutého (nebo zeleného? Stále se o tom vedou spory ?) kulatého nesmyslu, a především archetypálním vzorcům novodobého hrdiny, kterým Federer pro své fanoušky rozhodně je. Hanuš tedy nejen rozebírá různá slavná utkání, ale zamýšlí se rovněž nad tím, proč právě Federer dosáhl svého statutu tenisového krále, a jak jeho počínání na kurtu prosakuje do mnoha odvětví. Umně začlenil jednotlivé etapy Rogerova života do nezvyklých kontextů a souvislostí, díky nimž však představuje fenomenálního tenistu jako celistvou osobnost.

Publikace Živý mýtus Roger Federer vychází právě u příležitosti jeho čtyřicátin a je krásným dárkem pro všechny fanoušky silných příběhů a bílého sportu. Také je tvůrci věnována samotnému Federerovi s vděčností za nezapomenutelné sportovní zážitky, jež svým příznivcům během bohaté kariéry připravil (a jistě ještě připraví). Krásnou publikaci doplňují desítky fotografií a měla by si najít místo v knihovně každého zarytého milovníka sportu.

Helena Herynková