Doteky zabitých blog

Když hvězdy mluví

„A kdo umře teď?“ Čas běží a hvězdy na nebi se na to všechno dívají s důstojností mlčenlivého svědka. Major Holyna a jeho tým musí opět napnout všechny síly a najít vraha, který nepřestane, dokud nedokončí, co si předsevzal. Novinka nejen pro fanoušky seriálu Vraždy v kruhu.

Koncerty v Rudolfinu bývají velmi krásné. Atmosféru mají jako málokde. Když se však v jeho útrobách najde mrtvola klarinetistky, dostává až groteskní nádech. Byla to jen náhoda nebo se pod rouškou nahodilosti skrývá něco daleko strašnějšího? Pod tóny symfonie se rozehrává honba za vrahem, který lstivě a chytře bere životy ostatním. Je v tom snad žárlivost, nenaplněná láska nebo touha po spravedlnosti, která nemá opodstatnění? Holyna a jeho tým stojí před spletitým případem plným zášti, složitých vztahů a klepů, které mu dodávají punc zmatenosti a pochyb. Pomohou jim i tentokrát hvězdy a profily dané charakteristikami jednotlivých znamení? Nebo se ztratí ve změti drbů a nepodložených domněnek?

Příběh knihy Doteky zabitých je protkaný tklivými melodiemi, atmosférou Rudolfina i Prahy samotné. Dostáváme se do světa muzikantů na vysoké úrovni, kde panuje nejen profesionalita, ale také závist, pokřivené vztahy a někde hluboko i křivdy, které si tiše a často nevědomky nesou na vlastních bedrech. Iva Procházková vytvořila rozmanitou mozaiku lidí, kteří oplývají celou škálou pochybností, využívají vlastního potenciálu a rozhodně působí věrohodně. Do každé postavy vložila celou paletu povahových rysů, nejsou černobílé. A to samé platí i u samotné zápletky Umně naznačuje a vede čtenáře k vyřešení hádanky. A i když je cíl jasný – najít potenciálního vraha, dovede se zamyslet i nad příčinou a následky i z druhé strany. Snad díky zapojení psychologického náhledu postavy Sabiny nebo znalosti astrologie. O to je příběh cennější.

Holyna je typem hrdiny, který působí za všech okolností jako Osobnost. Ač mu lze vytknout určité jeho životní rozhodnutí, ve své funkci je profesionální a ztělesňuje spravedlnost, díky níž ho milují nejen čtenáři. Má úctu svých kolegů, i když občas působí jako neotesanec a spoléhá se na vlivy působení hvězdného nebe a znamení zvěrokruhu. K ruce má nejen své podřízené, z nichž je každý nenahraditelnou součástí týmu, ale i psycholožku Sabinu, co do případů vnáší svůj často neotřelý pohled. A nejen to.

Detektivka Doteky zabitých je psaná z několika pohledů. Autorka si perfektně pohrála s textem. Snaží se být neosobní, trošku s prvky severského stylu, zároveň ale umí podsunout čtenářům pocity a nejistotu tam, kde potřebuje. I když to není nervy drásající drama, umí zapůsobit a vytvořila zdařilý příběh, u kterého se nenudíte. Ze začátku je sice těžší vyznat se ve všech osobách. Identifikovat konkrétní postavu, k níž se váže daná kapitola. Celkově však jde o perfektně poskládané čtení.

Pokud jste byli fanoušky televizního seriálu Vraždy v kruhu, pak si určitě nenechte Doteky zabitých ujít. Pokud je neznáte, vůbec to nevadí. Holyna se svým týmem vás vtáhnou do děje i na stránkách knižního příběhu. Iva Procházková to zkrátka umí.

Tereza Bártová