Čím výš bydlíte, tím víc jste v kurzu

Příběh je mozaikovitě skládán z pohledů několika dívek a jednoho mladíka. Každý z nich se potýká s nejrůznějšími problémy, které by si nejraději nechal pro sebe. Ale právě ty je nakonec uvrhnou do víru dění, ze kterého nelze uniknout.

Avery, nejkrásnější a nejbohatší, ukrývá ve svém srdci zakázané pocity. Leda se právě vrátila z odvykačky, kam ji dohnaly drogy a láska. Watt má ve své hlavě ukryté tajemství, které by mu vysloužilo jednosměrnou jízdenku do vězení. Eris se svět převrací naruby a z piedestalu bohaté princezny padá na dno. A Rylin se pouští do hry na Popelku. Ti všichni obývají Věž, stavbu vybudovanou před dvaceti pěti lety na základech New Yorku. Společenský status je určován podle toho, ve kterém patře bydlíte. A jednotlivá patra mohou být obrovská, ta dolní připomínají celé čtvrti, naopak do těch nejhořejších se vejde jen pár bytů. Ve věži najdete vše – parky, obchody, lázně. Bohatí lidé spolu komunikují skrz speciální oční čočky, těm chudším zbývají obyčejné tablety.

Jak se děj pomalu posouvá vpřed, na zářivém obrazu se objevují první skvrnky. A pak to jede jako na horské dráze – nahoru a dolů. V jedné chvíli jsem knihu zaklapla a prohlásila, že dál číst nehodlám, protože pro mě to právě skončilo krásným a spokojeným happy endem. Ale zvědavost mi nedala, a tak jsem se ke knize o pět minut později vrátila. Nic zásadního tu neprozrazuji, protože hned v předmluvě se dozvíte, kterým směrem se kniha asi tak bude ubírat. Ale třeba budete mít takové štěstí jako já a během čtení na to zapomenete. Mně se to povedlo dokonale a až při druhém listování knihou jsem zjistila, že jsem nějakou předmluvu na začátku četla.

Tisící patro mi ze všeho nejvíc připomíná Gossip girl. Americká smetánka obývající nejvyšší patra věže, party v luxusních podnicích, vztahy propletená společnost dospívajících a pučící intriky. Pořádná porcička oddechové četby. Děj má spád, jednotlivé kapitolky rychle ubíhají, po prvotním seznámení se všemi účastníky si rychle vytvoříte oblíbence a máte chuť přeskakovat rovnou na ně. Ale to by byla chyba, neboť všechny příběhy jsou úzce propojeny, a co je zmíněno v jednom, je rozvíjeno v druhém. Na konci se pak vše skládá dohromady a vy si kladete myšlenku, kdy a zda se chystá druhý díl. Základy by pro něj byly.

Předchozím odstavcem jsem asi odpověděla na otázku, pro koho je kniha určena. Pokud rádi koukáte na seriály o americké smetánce, která celé dny nedělá nic jiného, než řeší vztahy a popíjí, pak je to to pravé ořechové. Pokud rádi čtete podobné kousky, pak by vám Tisící patro rozhodně nemělo utéct. A pokud jen hledáte něco na oddech, tak jste taky na správné koleji.

Autorka: Markéta Frydecká