V Kavárně na pláži dostanete pořádnou porci romantiky

Nestálá, nezodpovědná, beznadějný snílek, tak by ji nejspíše její rodina popsala. Pravděpodobně tak o ní smýšlí i její přítel, se kterým žije ve společné domácnosti. On, její rodiče i její sestry s manžely jsou v šoku, když zrovna Evie dostane kavárnu po tetě a jsou přesvědčeni, že jediné správné rozhodnutí je podnik prodat. Nikdo se na Eviein názor neptá a všichni počítají s tím, že tentokrát udělá správnou věc. Evie to ale vidí jinak a pouští se do nelehkého boje nejen se samotným provozem kavárny, ale i s obyvateli malého městečka.

Od začátku tuší, že tohle nebude jednoduché. Stávající personál si dělá, co chce, kuchař je arogantní chlap, co se odmítá podřídit novému směru, servírka je neurvalá puberťačka, která tajně chodí krást zásoby. A jako by toho nebylo málo, je turistická sezóna a Evie stěží zvládne udělat poživatelný toast. Díky náhodnému setkání s místním, záhadou obestřeným cizincem dostává šanci se alespoň trochu postavit na nohy. Onen záhadný muž je totiž kuchař a po srdceryvném přemlouvání se nechá zaměstnat. Dávná přítelkyně pro ni začne péct dorty a zákusky a všechno se dává do nezadržitelného běhu. Bohužel ani to jí nevyslouží v očích rodiny pochvalu, natož nějaké uznání. Evie ale zjišťuje, že možná celou dobu hledala právě tohle.

Román Kavárna na pláži od spisovatelky Lucy Diamond je klasickou romancí s pořádnou dávkou humoru a nadsázky. Hlavní hrdinka Evie Flynnová je obyčejná třicátnice, která žije ve světě, který ji nechápe a kterému nerozumí ani ona sama. Svou náturou je volnomyšlenkářská a nedokáže (ani nechce) mít všechno nalajnované. Od splácení účtů po důchodové připojištění. Žije po boku muže, který ale přesně takto naplánovaný život má a očekává, že Evie bude stejná.

V příběhu nechybí romantická linka, která sahá do pubertálních let hlavní hrdinky. Ukazuje se, že některé vzpomínky na letní lásky by měly zůstat jen vzpomínkami, protože realita po letech nemusí být tak růžová, jak si ji pamatujeme. Zároveň autorka dává naději všem, které čekají na toho pravého. A nemusí to být princ na bílém koni, ani statečný zachránce. Kromě romantiky se děj točí kolem vztahů všeobecně. Jak se mění mínění lidí během dní, týdnů, měsíců. Na přetřes se dostává vzájemné oťukávání starousedlíků a přistěhovalců v malých městech. Evie je na jednu stranu cizák, na druhou je v kavárně konečně doma a ráda by, aby ji místní přijali.

Kavárna na pláži je milé, příjemné čtení, které každou čtenářku zahřeje na srdci. Očekávaný šťastný konec se dostaví, to by nám autorka určitě nechtěla odepřít, ale zároveň se nebojí to Evie trochu zkomplikovat. Protože, kdo z nás to má v životě jednoduché? O to víc každou potěší, když se bude moct na chvilku stát opomíjenou dívkou, která se po rodinné tragédii dokáže vzepřít osudu, který si pro ni připravili nejbližší. Být černou ovcí rodiny někdy nemusí být vyloženě špatné.

Hodnocení: 94 %

Autorka: Kristýna Pekárková

K dispozici je i e-kniha.