Tanči jen pro mě recenze 1

Tanči jen pro mě není žádná tuctovka

Před lety zmizela mladá atraktivní dívka. Život jejích příbuzných se proměnil v noční můru a oni stále myslí na to, co se stalo. Další pohřešovaná dívka pro ně představuje katastrofu. Vzpomínky ožívají a oni jsou ochotní udělat cokoliv proto, aby policie neodhalila jejich temná tajemství.

Americká spisovatelka Kylie Brant není v oboru žádným nováčkem. Na svém kontě má řadu úspěšných titulů, které si oblíbili čtenáři a literární kritici na celém světě. Kylie posbírala řadu žánrových scén a fanoušci dychtivě čekají na další knihy, které je na několik hodin přikovají k židlím. Kylie má ve svém repertoáru rozličné žánry a nedělá jí problém vytvořit strhující thriller stejně jako srdceryvnou romanci.

Jakmile se pustíte do její novinky Tanči jen pro mě, okamžitě vám bude jasné, proč její knihy hltá tolik čtenářů. Tanči jen pro mě je originální a nevšední příběh, ale přesto budete mít celou dobu pocit, že jsou vám postavy i prostředí důvěrně známé. Kdybych měla knihu zařadit do škatulky, nejspíš bych ji přirovnala k ryze americkým thrillerům. Nyní mám na mysli takové ty brutální a lehce nechutné thrillery, jaké píše Deaver nebo Patterson.

Tanči jen pro mě je hodně drsný příběh, a pokud jste citlivější nátura, možná vás zasáhne víc, než je zdrávo. Je napsaný citlivou ženskou rukou, a je otázka, zda je to dobře, nebo špatně. Autorka vám vidí až do žaludku a moc dobře ví, co a jak napsat, aby to s vámi otřáslo. Všechny její postavy si oblíbíte a nebojím se říct, že vám přirostou k srdci. O to víc vás bude šokovat, co se jim přihodí, anebo co provedly.

Najdete tu několik tragédií shakespearovských rozměrů a Tanči jen pro mě je jednou z mála knih, na které budete myslet ještě dlouho po přečtení. Ačkoliv se tu řeší několik zločinů a hlavním vyšetřovatelem je agent Mark Foster, hlavními postavami jsou rodinní příslušníci, kteří před lety přišli o dceru a sestru. Jejich výpovědi jsou upřímné a nesmírně niterné. Ve chvíli, kdy se rozněžníte nebo je začnete litovat, nastane obrat o sto osmdesát stupňů.

Autorka si s vámi bude hrát jako kočka s myší, ale vy ji za to budete milovat. Na své si přijdou milovníci klasických detektivních hádanek, čtenáři psychologických románů, ale paradoxně i čtenáři hororů a milovnice červené knihovny. Vím, že to možná zní šíleně, ale Tanči jen pro mě není žádná tuctová záležitost. Nebo znáte víc thrillerů, kde sadistický a hodně úchylný vrah získá nejen pochopení, ale i sympatie svých čtenářů?

Kylie Brant dokáže skvěle fabulovat i skvěle psát. Jiní autoři by se od ní mohli učit a její autorský styl je snadno rozpoznatelný. Celou dobu budete mít pocit, že příběh vypráví jen a jen pro vás a vy jste součástí děje. Je mi jasné, že je nelogické hodnotit thriller jako líbivý nebo pohodový, ale jiné přirovnání mě prostě nenapadá. Až se pustíte do čtení, brzy vám bude jasné, o čem mluvím a dáte mi za pravdu.

Veronika Černucká