20230302 Luxor 10

Dokonalý zločin? Téměř! Recenze knihy Tajnůstkáři Sandry Brown

Spisovatelka Sandra Brown už má na svém kontě pěknou řádku knih – a přesto se nemůžeme dočkat každé další! Její příběhy plné lásky i napětí vás udrží ve střehu a vtáhnou do děje natolik, že budete s hlavními postavami naplno prožívat všechny nástrahy i úspěchy. A jak vám prozradí recenze čtenářky Evy, nejnovější kniha Tajnůstkáři na tom není jinak!

Budu upřímná, od začátku příběhu máte podezření, kdo je ten největší gangster. O to víc vás potom zaskočí překvapivé rozuzlení. S tímhle rozhodně nikdo nepočítal.

Touha po novém začátku zavede Arden Maxwellovou zpět do jejího rodného města Penton. Dům je sice v katastrofálním stavu, již dvacet let v něm nikdo nežije, ale opravit by se dal. Arden zde plánuje vychovávat svou malou dcerku. A to i přes neustálé protesty Lisy, její starší sestry, které kdysi větší věkový rozdíl umožnil, aby si svou mladší sestru vzala do péče, když jejich otec jednoho dne zkrátka zmizel. Utekl a nechal je napospas jejich osudu. Tak se to alespoň říká – verzí toho, co se skutečně stalo, je ale hned několik…

Po návratu do míst, kde má Arden své kořeny, se však začnou dít zvláštní věci. Každou noc přesně v tu samou dobu projíždí kolem jejího domu auto. Kdo je oním člověkem, který je neustále sleduje? Chce jí ublížit, nebo ji snad hlídá?

Další nepříjemnost na sebe nenechá dlouho čekat. Než se stihne s kýmkoliv seznámit, ví o ní už každý snad naprosto všechno. Arden se tím však prozatím moc netrápí, má totiž na starosti mnohem důležitější věci. Chce nechat opravit dům – a vůbec by také nebylo od věci, kdyby se jí podařilo zjistit, kam zmizel její otec. Byla ještě malá, když se odsud se sestrou odstěhovaly. Na zdejší lidi si už moc nepamatuje, zdá se ale, že ji si pamatuje každý.

S opravou domu to ale nebude tak jednoduché. Chvíli trvá, než se jí podaří sehnat zručného řemeslníka. Poslední, který zůstává na seznamu a její jedinou nadějí na rekonstrukci domu, se však začne jevit jako její největší problém.

Ledge Burnet byl kdysi v pasťáku. O rodiče přišel jako malý chlapec a vychovával ho strýc, kterého by nikdy nechtěl zklamat. O to víc se snažil, aby se nikdo nedozvěděl o jeho temném tajemství. Tajemství, které by ho mohlo kdykoliv zničit. Práci pro Arden Ledge odmítne. Nemá totiž právě zapotřebí být v její blízkosti. Nemusel by to zvládnout. Ostatně takového hrubiána, kterým se zdál být, by si stejně najmout nechtěla.

Rusty Dyle je na rozdíl od Ledge velmi komunikativní. Samý úsměv, kompliment, nevyžádané rady, ale hlavně prokurátor. Tedy člověk zvyklý na to, že mu každý vyjde vstříc a každý ho poslechne. Ledge je mu trnem v oku už od dětství. Nenechá si ujít jedinou příležitost, jak mu to dát najevo.

Kdyby jen Arden tušila, co vše jí čeká, jistě by se hned otočila a odjela žít jinam. Dny ubíhají a je stále jasnější, že to její tajný pronásledovatel nehodlá vzdát. Proč si o ní všichni povídají? Skutečně byl její otec zločinec, který vyloupil obchod, utekl s penězi nebo měl dokonce něco společného s nikdy nevyřešeným úmrtím ze stejného dne? Minulost se zdá být blíž, než by kdo čekal. Tak velký zvrat by neočekával nikdo. Stihne Arden utéct včas?

Sandra Brown, autorka knihy Tajnůstkáři, má na svém kontě mnoho titulů. Známé jsou např. knihy Lest, Svědkyně, Ztraceni v divočině, Letenka z džungle, Zachráněné dopisy atd. Po přečtení její knihy se vůbec nebudete divit tomu, proč je jako autorka tak úspěšná. Kniha má rychlý spád, je čtivá, nechybí v ní neustálé napětí, vzrušení, tajemství, kriminální zápletka i erotika. Rozhodně stojí za přečtení!

Autorkou recenze je Eva Marešová. Redakčně upraveno.