Laura Deanová mě nechala blog

Složitosti nešťastných lásek komiksově

Středoškolské lásky jsou ty, na které nejčastěji vzpomínáme, ať už s nostalgií nebo s drobným ostnem trpké bolesti. Své o nich ví také hrdinka komiksu Laura Deanová mě už zase nechala.

Freddy je obyčejná sedmnáctiletá středoškolačka z Berkeley v Kalifornii. Žije s milujícími rodiči, škola jí jde levou zadní, jen s láskou má problémy. Chodí s nejpopulárnější holkou ze školy, Laurou Deanovou. Freddy Lauru bezmezně miluje, takže si od ní nechá leccos líbit. Dlouho sebou, k nelibosti svých přátel, nechává vláčet a Lauře dovolí, aby se s ní stále dokola rozcházela a znovu dávala dohromady.

Dokud jsou Freddy a Laura spolu, Freddy nevidí a neslyší nic jiného než svou lásku. Jakmile se s ní však Laura Deanová opět rozejde, Freddy je najednou přístupná, vrací se ke svým kamarádům, naslouchá jim a je jednoduše v pohodě. Jenže pak se přijde Laura a kolotoč se rozjede znovu. Jak to nakonec dopadne a jestli Freddy prohlédne, to se dozvíte v komiksu Laura Deanová mě už zase nechala.

Recenzovat komiks není úplně nejsnadnější úkol. Příběh komiksu Laura Deanová mě už zase nechala je navíc poměrně jednoduchý, že se o něm nedá napsat nijak dlouhá recenze. Ráda bych však vyzdvihla hlavní hrdinku, které sice fandíte, ale být její kamarádkou není moc snadné, a lehkost kresby, která podtrhává naléhavost příběhu a zároveň nutí čtenáře postupovat k dalším a dalším okénkům, až nakonec prolétnou celou knihou. Komiks je sice určen především young adult čtenářům, ale rozhodně potěší i ty dospělé.

Autorkami komiksu jsou kreslířka a ilustrátorka Rosemary Valero-O’Connellová, která patří k nejvýraznějším objevům komiksu posledních let, a scénáristka a spisovatelka Mariko Tamakiová, od níž jste si už mohli přečíst skvělý komiks o dospívání Jedno obyčejný léto.

Sáhněte po Lauře Deanové, jestliže toužíte po zdánlivě obyčejném příběhu, který jsme na střední škole snad prožili skoro všichni. Potřebovali jsme se vyplést z pasti nešťastné lásky, která nás zaslepovala a dělala z nás špatné kamarády. Díky tomuto komiksu si můžete rozpomenout, jak jste to tehdy vyřešili a užít si příběh bez bolesti, spíše s tou příjemnou nostalgií.

Helena Herynková