Nekompromisní a drsný thriller, který vám vyrazí dech

Kristine Rushová a její snoubenec Daniel se vydávají na cestu z Las Vegas do Lake Arrowhead v Kalifornii na rodinnou sešlost u příležitosti oslav Dne nezávislosti. V neúprosném vedru se jejich auto žene nekonečnou, vyprahlou Mohavskou pouští vstříc poklidnému víkendu s těmi nejbližšími. Na opuštěném odpočívadle je však Kristine na toaletách přepadena a omráčena a po procitnutí zjistí, že Daniel byl unesen. Na místě najde jen jeho mobil s prvními krátkými zprávami. Jeď. A žádná policie. Nebo zemře. Kristine má pouhých 24 hodin na záchranu Daniela a vůbec netuší, co jí čeká. Po počátečním dilematu, zda v pudu sebezáchovy odjet domů a Daniela ji třeba nikdy nespatřit či se ho jet na vlastní pěst hledat, se vydává na cestu, na níž zažije věci, o kterých se jí ani v nejhorších představách nezdálo a která navždy změní její život.

Autorkou knihy je mladá a krásná Vicki Petterssonová, která napsala například ve světě velmi populární městskou fantasy Sign of Zodiac či temnou fantasy sérii Celestial Blues. Řezem všem vyrazila dech a kniha se stala americkým bestsellerem letošního jara v žebříčku The New York Times, kde se držela na předních příčkách velmi dlouhou dobu.

Postavy knihy jsou dokonale vykreslené, příběh skvěle vystavěn a gradující finále je pomyslnou třešničkou na dortu tohoto thrillerového skvostu pro velmi, opravdu velmi silné povahy. Autorka popisuje reálie a prostředí liduprázdné a rozpálené pouště tak dokonale, až máte pocit, že cítíte paprsky rozžhaveného slunce na své kůži. Cítíte strach z neznámého, který zažívá hlavní hrdinka. Bojíte se tmy jako ona. Bojujete jako ona. Pochybujete i nenávidíte jako ona. A hlavně – doufáte jako ona.

Musím přiznat, že nejsem až zas tak velkým fanouškem thrillerů a knih s psychicky narušenými jedinci a s „nehezkými“ výjevy. Tedy – ne těmi prvoplánovými. Pokud je ovšem vše zaobaleno do literárně poctivé práce, nezbývá, než smeknout a knihu doporučit. Za mě tedy jedno velké ANO.

Autor: Petr Šašek