Čajovna v Tokiu blog

Nečekané setkání mezi čajovými lístky

Milovnice cestování Julie Caplinová nás už vzala na mnohá místa. V novém románu Čajovna v Tokiu nechává svou hrdinku objevovat vskutku exotickou zemi. Podíváme se totiž do Japonska.

Fiona je autorka cestovatelského blogu, instagramerka a vášnivá fotografka, která odmala toužila spatřit na vlastní oči Japonsko. Její tatínek vždy chtěl do Země vycházejícího slunce vyrazit, ale zemřel dříve, než to stihl. A tak by Fiona toto jeho nesplněné přání ráda uskutečnila. Šance se jí naskytne, když vyhraje cestu do Tokia, aby zde absolvovala kurz s věhlasným fotografem a připravila výstavu snímků z pobytu v Japonsku.

Hned po příletu však Fiona zažije nemilé překvapení, když ji místo avizovaného známého fotografa uvítá zcela jiný muž. Muž, s nímž v minulosti prožila velmi trapnou milostnou záležitost. Gabe vypadá, že si na Fionu vůbec nepamatuje a vše by mohlo proběhnout bez větších problémů. Jeho doprovod bohužel zprvu působí velmi liknavě a nezaujatě a Fiona se obává, jak celý výlet dopadne.

Gabe se k mentorování začínající fotografky uvolil kvůli přátelství s majitelkou čajovny, paní Harukou, a jejím manželem. Do úkolu se mu ale ani v nejmenším nechce a raději by řešil vlastní problémy. Pracovně pendluje mezi Londýnem a Tokiem, vyřizuje zakázky a snaží se nepropadnout vztahu s bohužel zadanou dámou. Navíc pochybuje o svém fotografickém umění a schopnostech. Jak jejich putování po Japonsku nakonec dopadne, to už zjistíte v románu Čajovna v Tokiu. Ale nemusíte se bát, nebyla by to Julia Caplinová, autorka oblíbené série Romantické útěky, aby pro své hrdiny nenašla tu správnou cestu.

Sympatické postavy, humor a vypointované dialogy dělají z příběhu o jednom neobyčejném výletu velmi příjemné čtení, které si rozhodně užijete. Jen možná ne moc dlouho, protože knížku pohodlně zhltnete u jedné konvice čaje. Čtenáři (či možná především čtenářky) si užijí nejen veselého špičkování ústřední dvojice, ale také nádherných popisů japonské kultury, tradic a přírodních krás. Ke čtení Čajovny v Tokiu si připravte šálek lahodného čaje a k tomu něco malého na zub, abyste odolali touze okamžitě se zvednout a vyrazit do nejbližší sushi restaurace.

Julia Caplinová je protřelá autorka romantických příběhů a se svými čtenáři si skutečně umí pohrát. Čajovna v Tokiu rozhodně není prvním kouskem ze sympatické série Romantické útěky. Milovníci příběhů s dobrým koncem zaručeně ocení nejen objevování japonských krás, ale mohou se vydat za dalšími hrdinkami do Kodaně, Brooklynu, Paříže, Chorvatska, Švýcarska či na Island. Romány Julie Caplinové dovolují zapomenout na všední starosti a cele se propadnout do kouzelných příběhů, kterým bychom tak rádi všichni věřili.

A tak si nechte poradit. Svět zavřete venku, zatáhněte závěsy, nadechněte se omamné vůně horkého čaje a ponořte se do příjemného vyprávění, které vás obejme jako teplá vlněná deka za chladného dne.

Helena Herynková