20230615 Luxor 9orez 1

Ideální čtení k šálku kávy: recenze knihy Legendy a latéčka

Máte chuť začíst se do příběhu, který nejen pohladí po duši, ale navíc ve vás ještě po několika dnech zanechá hřejivé pocity? Pokud ano, tak si určitě dopřejte literární sladkohořké cappuccino od Travise Baldreeho. Napsal totiž Legendy a latéčka – hravě čtivou fantasy s pořádně našlehanou zápletkou! O tom, jak kniha obstála u čtenářky Kláry, si přečtěte v její recenzi.

20230615 Luxor 29

Po Ready Player One přichází další kniha přímo stvořená pro hráče a milovníky fantasy: Legendy a latéčka. Příběh sleduje orkyni Viv, kterou unavuje neustálé bojování a chce zkusit něco nového. A tak si otevře kavárnu.

Na první pohled mě zaujala krásně povedená obálka. Název knihy je taky lehce všeříkající, ale napůl záhadný. Hned po přečtení anotace mi bylo jasné, že tuto knihu potřebuju ve své sbírce. Pokud milujete fantasy nebo online hry (nebo klidně obojí), tak po ní určitě sáhněte. Není to jako Ready Player One, ale je to oddechové čtení s lehkou dávkou napětí.

Musím říct, že jsem si Viv zamilovala na první přečtení. Ráda jsem sledovala, jak její sen roste a stává se skutečností – jak potkává spoustu nových lidí a také se vidí se starými známými. Čekala jsem, kdy se jí ty dva světy (předtím a potom) propojí, a taky se tak stalo. Líbilo se mi, že tam bylo skvěle vidět, že se hlavní hrdinka musí naučit i něčemu novému, aby obstála ve „zkoušce“, kterou vedení kavárny bezpochyby je.

Ale ty dobroty a kávu jako byste ze stránek i cítili! Interiér kavárny vidíte, jako byste tam byli. Je skvělé, že bývalá válečnice umí svůj meč pověsit na hřebík (možná je to doslovně, kdo ví) a věnovat se něčemu s takovou péčí a citem.

Je to ideální čtivo k šálku kávy, který si vychutnáte v jeden podzimní večer, kdy je venku sychravo. Zalezete si pod deku a sáhnete po této velmi čtivé a milé knížce. Pohladí na duši a možná vám způsobí chuť na kávu či něco sladkého. Tato kniha vás už ze svých spárů nepustí. Jsem zvědavá na další autorovy knihy!

Autorkou recenze je Klára Parmová.