Když Hvězda zazáří

Ještě před nedávnem byla nezajímavá, obtloustlá a tak trochu nešťastná. Pak šla na odtučňovací tábor a vrátila se štíhlounká, s hlavou plnou ideálů v lepší život. Zpočátku vše vypadalo idylicky. Všiml si jí nejhezčí kluk ve škole, získala nové přátele a dostala se do centra společenského dění. Jenže i sebelepší život mívá háček a Caitlin brzy pochopila, že láska neznamená nechávat se mlátit přítelem a dělat vše, co jí řekne.

Teď má Caitlin v ruce papír se soudním příkazem zákazu přiblížení a nové životní cíle. Chce se věnovat zpěvu. Na nové škole. Daleko od svého násilnického ex-přítele, který se sice snaží napravit, ale stále ji děsí. Daleko od falešných kamarádek, co hodnotí každý její krok i každé její jídlo. Daleko od místa, kde všichni ví, jaká byla a co se jí stalo. Proto zkusí přijímačky na Miamskou konzervatoř a doufá, že je její zpěv natolik dobrý, aby se na školu dostala. Protože zpívání je to, co chce v životě opravdu dělat. Chce být hvězda…

Alex Flinn knihou Hvězda volně navazuje na události předchozího dílu, Dýchání pod vodou, kde jsme se s Caitlin setkali vůbec poprvé. Tehdy ještě byla přítelkyní školního krasavce Nicka a byla do něj zamilovaná až po uši. Teď se Caitlin snaží vypořádat se strachem ze školy, ze spolužáků, z Nicka i ze své matky.

Autorka opět ukazuje světlou i stinnou stránku dospívání a prostřednictvím životních zkušeností své hrdinky tak trochu i poučuje své čtenáře. Ukazuje rozdíl mezi dobrým a špatným, touhu po normálnosti, po štěstí, po uznání. Aby příběh nějak oživila, opět do něj vkládá úryvky z deníku hlavní postavy a zdánlivě hloupoučké dialogy prokládá poměrně silnými myšlenkami, nad nimiž se pozastavíte a řeknete si, jestli vám náhodou nemluví ze života.

Společně s Caitlin se krůček po krůčku dostáváte do víru dění, nalézáte nové přátele, kteří se na vás nedívají skrz prsty, prožíváte vzlety i pády a až do samotného konce doufáte, že vše dobře dopadne. Hlavní hrdinka je častokrát mírně naivní, ovšem ani trochu si nezadá s naprosto otravnou matkou. Její cíle sice tak nějak ke konci pochopíte a své odsouzení nejspíš přehodnotíte, to ovšem neznamená, že vám při četbě nebude pít krev.

Alex Flinn znovu přišla s příběhem ze života, který vás nechá napjaté až do samotného konce. Ne všechno je jen černé nebo bílé a člověk by se neměl vzdávat, i když si myslí, že některé věci nedokáže. S trochou píle a odhodlání můžeme každý dosáhnout na svůj vysněný cíl a být hvězdami.

Hodnocení: 70 %

Autorka: Petra Sýkorová (Syki)