1b28c6a3

Zubr si hledá hnízdo

Blíží se zima, většina zvířátek se ukládá k zimnímu spánku, jen zubr se jako každý rok chystá přezimovat vzhůru. Když mu však medvěd vykládá, jak ho tukoni (roztomilí malí strážci lesa) ukládají k zimnímu spánku, rozhodne se, že to letos chce také vyzkoušet, tukoni ho však odmítnou a zubr se tak musí odhodlat jednat na vlastní pěst. Povede se mu usnout? A je zimní spánek opravdu pro něj? Možná zubr nenajde to správné hnízdo, možná ale najde sám sebe.

Za knihou Zubr si hledá hnízdo stojí ukrajinská výtvarnice, autorka a ilustrátorka Oksana Bula. Ta začala malovat různorodé postavičky ochránců lesa tzv. tukony, při jedné výstavě obrázků přišel také nápad vytvořit těmto postavičkám také nějaký příběh. A tak se zrodil zubr, který by chtěl spát…

Jsou knihy, které ani na 500 stranách nedokážou vyjádřit to podstatné a pak jsou knihy, kterým stačí pár písmenek. I Zubr si hledá hnízdo je knížka plná emocí, ačkoliv textu je zde opravdu pomálu. Úžasné obrázky a pár drobných větiček dokáže vyjádřit vše, co je třeba. Možná za to můžou jen hormony a nedostatek spánku, možná v tom jen hledám něco, co v tom vůbec není, ale mě to zkrátka dojalo. Zubrovo pátrání po ideálním hnízdě mi připomíná hledání té správné životní cesty. Někdy člověk zjistí, že tam kde zrovna je, je mu nejlépe. Není třeba nic víc říkat, snad jen: nechte se také pohltit úžasnými malbami.

I když, jediné malé mínus bych přeci jen našla, nevím, jak Tomíkovi vysvětlím, že to zvířátko v zoologické zahradě je stejné jako ta roztomilá přerostlá chlupatá brambora.

Autorka: Barbora Obstová