20230921 Luxor 45

Při záchraně sestry ohrozí vlastní život: recenze knihy Ztracené dívky z Willowbrooku

Autorka Ellen Marie Wisemanová nedávno vydala svůj čtvrtý román! Stejně jako její předchozí knihy, které se u čtenářů dočkaly velmi příznivých ohlasů (jejich hodnocení se na Databázi knih pohybují okolo 90 %), točí se i tento příběh z nápravného zařízení okolo temného rodinného tajemství. Jak Ztracené dívky z Willowbrooku obstály u čtenářky Sacharin? To si přečtěte v její recenzi.

9788024950273

Může najít svou pohřešovanou sestru-dvojče, zatímco si všichni ostatní myslí, že je ona? Jak vůbec domnělý nedůvěryhodný blázen dokáže, že říká pravdu? A nebo je nakonec šílenství dědičné? Dokáže žít v jak z hororu vystřiženém zařízení Willowbrook?

Sage Wintersová už před lety oplakala svou sestru-dvojče. Když ještě žila, byla nevinná a milovala život. Ráda se smála. Ale byla slabá a zemřela na zápal plic. Alespoň tohle jí pověděla máma, když se jednoho dne vrátila domů bez Rosemary.

Uběhlo 6 let. Sage momentálně koexistuje v bytě už jenom se svým ne zrovna příjemným otčímem. Máma se jí zabila v autě a táta zmizel bůhví kam. Se svým životem není spokojená, ale zároveň bere věci tak, jak jsou. Musela se se vším smířit již dávno. Jenže když jednou večer zjistí, že její dvojče žije, celý svět se jí obrátí naruby.

Skutečně Rosemary pobývala celou dobu v pověrami opředeném Willowbrooku? Státní škole zřízené pro nemocné děti? Pokud ano, jak je možné, že se teď pohřešuje? Copak tam nejsou lékaři a učitelé, kteří na ni mají dávat pozor? Okamžitě se rozhodne jednat a podílet se na pátrání po své sestře. Musí se do Willowbrooku dostat.

Jenže jakmile se tam objeví, věci naberou nečekaný spád. Co se stane, když si tamní zaměstnanci spletou jednovaječná dvojčata? Má ještě Sage šanci přesvědčit tvrdohlavý personál, že uvěznili špatnou sestru? Má ještě šanci dokázat, že Rosemary je stále nezvěstná? Podaří se jí nakonec své dvojče najít?

Ale už po pár minutách zjistí, že stejně důležité jako hledat svou sestru bude dostat samu sebe ven. Zavřená uvnitř odhaluje jedno tajemství Willowbrooku za druhým. A je stále víc šokovaná a vyděšená. Dokonce ji v jednu chvíli napadne, že už musí být mrtvá. Protože svět kolem ní nemůže být nic jiného než peklo. Čím dál víc nenávidí většinu zaměstnanců, stále více soucítí se zdejšími chovanci. Podaří se jí nakonec zdejší pobyt přežít? A pokud ano, zvládne to se zdravým rozumem? Mohla by tu zešílet stejně jako její sestra?

Naprosto děsivý román z pera uznávané autorky vás nevybíravě vrhne do úplně šíleného prostředí. Stránky plné hnusu, bolesti a odporného lidského chování. Opravdu knihu doporučuji jen čtenářům se silným žaludkem. Na druhou stranu román reflektuje věci, které se v daném zařízení během let až do jeho uzavření skutečně děly. Román, který je potřeba si přečíst, aby se na takové hrůzy nezapomínalo. Zároveň vám ale kniha souběžně nabídne velmi mrazivý thriller o hledání dvojčete, který dokonale zapadne do kulis jednoho z mnoha podobně podfinancovaných zařízení 70. let v USA.

Dá se všechno nějak shrnout na závěr? Pokud jste knihy této autorky četli a líbily se vám, určitě byste si měli přečíst i tuhle. Pokud jste po autorce ještě nesáhli, stoprocentně to musíte udělat. Temný Willowbrook už na vás čeká…

Autorkou recenze je Sacharin.

20230908 Luxor 27

Anotace knihy
Ztracené dívky z Willowbrooku:

Sage Wintersová vždycky věděla, že její sestra je trochu jiná, i když jsou jednovaječná dvojčata. Jako by citlivá Rosemary potřebovala větší ochranu před světem. Šest let po sestřině smrti ji šestnáctiletá Sage stále postrádá. Jejich matka zahynula při autonehodě a Sagein nevlastní otec Alan nesnáší tíhu odpovědnosti, o kterou nikdy nestál. Sage zjistí, že Alan skrývá šokující tajemství: Rosemary nezemřela. Byla umístěna do státní školy Willowbrook, kde byla až do doby, kdy se před několika dny ztratila. Sage o tajemném Willowbrooku moc neví, jen že jím místní rodiče hrozí neposlušným dětem. Tajně se tam vydává, odhodlaná Rosemary najít. Okamžitě je však mylně považována za svou sestru. To, co se dozví, jí změní život…