V dobrém i zlém blog

Zlověstné manželské klubko intrik a lží

Lizzie je mladá a úspěšná právnička. Do obhajoby bývalého spolužáka obviněného z vraždy se jí příliš nechce. Přesto souhlasí a pustí se do vyšetřování. Přibývá nejasností a Lizzie ani netuší, jaké hrůzy na ni čekají. Podaří se jí rozmotat klubko intrik a lží?

Americká spisovatelka Kimberly McCreight měla odjakživa jasno v tom, že z ní jednou bude spisovatelka. Navzdory svému přesvědčení vystudovala práva a nějakou dobu se tím i živila. Láska ke knihám byla silnější, a tak spatřila světlo světa její prvotina Případ Amelia. Thriller zaznamenal nebývalý úspěch. Kniha se okamžitě stala bestsellerem a čtenáři i literární kritici pochopili, že Kimberly McCreight má našlápnuto ke skvělé kariéře. U nás její literární debut vyšel v roce 2014 a o dva roky později vyšla kniha Tam, kde ji našli.

Autorka se našla v psychologických thrillerech, v nichž vystupují ženské hrdinky zkoušené osudem. Hodně důležité jsou tady mezilidské vztahy, a když dojde na děti, příběh vás hluboce zasáhne. Někdy tak, že na něj budete myslet ještě dlouho potom, co knihu odložíte. Aktuální novinka V dobrém i zlém je trošinku jiná než předchozí knihy. Autorka se rozhodla porušit některá tabu a psát o věcech, o kterých se většinou mlčí anebo pouze šeptá. Díky tomu je její příběh hodně provokativní a chvílemi možná až kontroverzní. Nic tu není tuctové a vy se těšte na napínavý a originální příběh.

Zároveň je ale poctivé přiznat, že úvodní kapitoly vás možná lehce znejistí. Je tohle opravdu thriller, nebo „jen“ společenský román o tom, jak to mají moderní ženy těžké? Ale nemějte obavy. Pomalý rozjezd se záhy promění v plnokrevný thriller z právnického a policejního prostředí. Pokud je to váš šálek čaje a potrpíte si na srovnávání, nebála bych se knihu přirovnat k vrcholným právnickým thrillerům od Phillipa Margolina. Hlavní hrdinkou thrilleru V dobrém i zlém je mladá a úspěšná právnička Lizzie, což se ukázalo jako skvělý tah.

Přestože svou část příběhu vypráví v první osobě a tváří se jako upřímná holka, dokáže před vámi ukrýt řadu tajemství. A je docela možné, že je jednou z oněch takzvaných nespolehlivých vypravěček, které tak milujeme, protože s nimi není ani na chvíli nuda. Coby obhájkyně muže obviněného z vraždy manželky se pouští do policejního vyšetřování, protože podle mužů zákona není co řešit. Její spolužák z fakulty je podle nich vrah, a kdo si myslí opak, je blázen. Lizzie se snaží pomoct kamarádovi a vy z různých náznaků vytušíte, že se řítí do obrovského maléru.

Tak velkého, že v něm může jít o život. Lidé lžou, nejsou těmi, za které se vydávají, a mnohdy se dopouštějí kriminálního chování. Detektivní zápletky jsou velmi rafinované a skvěle zamotané. Budete šokovaní tím, jaké tajemství, kdo skrývá, i tím, čeho jsou lidé schopní. Buď z lásky, nebo kvůli penězům, anebo z obyčejné ješitnosti. Ženské čtenářky si bezpochyby vychutnají i linie týkající se partnerských vztahů. Je vidět, že thriller V dobrém i zlém napsala právnička, manželka a matka.

Díky tomu jejím hrdinům uvěříte každé slovo, protože prožívají to, co dobře známe z běžného fungování. Její pohled na manželství je možná trochu cynický, ale zároveň je nesmírně upřímný. Jako vypravěčka je brutální a drsná, ale zároveň má pochopení pro všechny lidské slabůstky. Mužští čtenáři se pravděpodobně nenechají rozptýlit emocemi a užijí si příběh plný intrik, jaké dosud znali pouze ze špionážních thrillerů. A tak si udělejte pohodlí a užijte si několik báječných večerů s tímhle nevšedním a strhujícím příběhem.

Veronika Černucká