O mateřství vážně i nevážně, ale převážně vyčuraně

Určitě tu situaci znáte, je sobota brzy ráno, vy ležíte ve vyhřáte posteli, zachumlaná do peřin a užíváte si ten omamný pocit, kdy si můžete přispat. Jenže pak to přijde… Jedna, druhá, třetí rána a prosebný vzlykot “Mámííííííí, já mám hlad!”. Je po spánku, po opojném pocitu a vy se vracíte rovnýma nohama zpátky na zem. Pohledem na hodiny zjistíte, že je pouhých sedm. Vstanete, uděláte snídani a pozorujete, jak vaše dítě spokojeně ulehá na gauč a usíná tím samým bezelstným spánkem, jako vy před půl hodinou.

Ale co když vše může být jinak? Co když lze vymyslet způsoby jak si přispat… a nejen to? Vyčuraná máma totiž ví, jak na ně!

Kniha Vyčuraná máma je dílem hned několika autorek. Jedná se o americké matky, které prošly mateřstvím a rozhodly se podělit o svá úskalí se čtenáři po celém světě. Svůj úděl matek berou s nadsázkou a tím pádem se jim podařilo stvořit příručku (či snad přímo kult) pro rodiče, která nejen pobaví, ale ukáže i jiné úhly pohledu na mateřství a možnost, jak skloubit práci a výchovu dětí.

Koho by nezajímalo, jak se americká matka popere s pracovním telefonátem v přítomnosti ratolesti, zjistí, že je její dítě průměrné (vyčuraná matka většinou skáče radostí – děti, které vyčnívají přeci dost často končí na drogách), či jak si od sobeckých přátel vypůjčit (ne, opravdu tomu nebudeme říkat krádež) věci, které již jejich dítka nepoužívají.

Ať už jste v oboru rodičovství nováčky, pokročilými či teprve o dětech uvažujete, určitě se pobavíte. Kniha je občas vystupňována do extrému, ale vše je psané s humorem a trefné poznámky potrápí vaši bránici.

Pokud máte rádi televizní seriál Průměrňákovi, Krok za krokem, rádi se pobavíte nad knihami od Cathlin Moranové, nebo jen zkrátka neberete rodičovství tak vážně, určitě se při čtení Vyčurané mámy nebudete nudit.

P.S. Varování pro příkladné matky, možná budete mít dojem, že čtete horor…

Hodnocení: 90%

Autorka: Ema Krhovská