Milé dítě blog

Unesl ji, aby si ji mohl nechat

Poznat ženu, zamilovat se a založit rodinu je snem většiny z nás. Bohužel, někteří se rozhodnou jít štěstí naproti mnohem zvrácenější cestou. Jako hrdinové psychologického thrilleru Milé dítě.

Lena žije v tichém koutě lesa, v romantickém srubu a všeobecném poklidu. Má dvě krásné děti, manžela, který ji i celou rodinu miluje a úzkostlivě chrání. Pohlednicová představa se ale náhle rozsype, když se čtenář dozví, že Lena nežije tento svůj rodinný sen dobrovolně. Muž, jenž se nazývá Leniným manželem, mladou dívku unesl před strašnými čtrnácti lety, a od té doby s ní hraje děsivou hru na rodinu.

Proč se žena nepokusila utéct nebo zachránit sebe a děti? Únosce je totiž velmi opatrný a ženě neposkytne žádnou možnost, jak uniknout. A navíc, děti, které se do tohoto pokřiveného světa narodily a nic jiného neznají, svého otce milují a mamince by nedovolily mu ublížit. Naštěstí však přijde zvrat a šance se naskytne. Jestli jí Lena využije a jak, to už prozradí nová kniha Milé dítě.

A právě v tu chvíli se čtenářům začíná rozkrývat celý děsivý příběh, který sleduje z několika rovin zároveň. Jednak z pohledu Hannah, Leniny dcerky, z výpovědí samotné Leny, a také nešťastného otce, jenž před čtrnácti lety přišel o svou milovanou dceru. Při čtení se snažíte přijít na kloub tomu, kdo mluví pravdu a komu se nevyplatí věřit ani jediné písmeno. Jak už to u dobře napsaných psychologických thrillerů bývá, nic není nakonec tím, čím se původně zdá. A něco, co považujete třeba polovinu knihy za jasnou a pravdivou informaci, může ve druhé polovině vyprávění autorka zmačkat do kuličky a hodit do kanálu. Milé dítě je přesně takovým druhem psychologického thrilleru, během jehož čtení si připravíte celou řadu scénářů, abyste je pak mohli všechny vyměnit za nové.

Milé dítě je autorčiným knižním debutem, kterým nasadila laťku skutečně vysoko. Celá kniha je naštěstí pouze výplodem skvělé fantazie a výborným příběhem německé autorky Romy Hausmannové, ale z historie jsou známy podobně zvrácené případy, které se skutečně staly. Budiž útěchou, že Milé dítě je opravdu pouze mistrně napsaným psychologickým thrillerem, při jehož čtení nevychází čtenář z úžasu a rozčilení. Reálně a uvěřitelně vykreslené postavy přirostou čtenáři k srdci a se zatajeným dechem bude sledovat jejich cestu.

Bezprostředně po dočtení máte okamžitě chuť knížku rozcupovat na kousíčky a zahodit. Zároveň o ní ale toužíte každému na potkání vyprávět a doporučovat. Milé dítě si užijí všichni milovníci složitých a překvapivých příběhů, jenž se vryjí hluboko pod kůži.

Helena Herynková