Udělej si sám – verze do zahrady

I ti tvořivější z nás by mohli mít s pojmem DIY (do it yourself – udělej si sám) dekorace do zahrady trošku problém. Co to vlastně je? Upřímně, i já jsem nějakou dobu tápala, ale knížka Dekorace do zahrady všechno osvětlí. Jak slibuje, tak také pomáhá.

Pokud jste aspoň trochu šikovní a rádi něco vyrábíte, kniha vás chytne za srdce. Poradí, jak z přírodních a běžně dostupných materiálů vytvořit něco pěkného, s čím se na zahradě budete rádi chlubit návštěvám. A pozor, nejsou to jen okrasné nesmysly – najdete tu i návod, jak postavit hmyzí hotel, betonový květináč či pítko pro ptáky nebo krásné štítky do záhonků s bylinkami. Poradí, jak zužitkovat starý nábytek nebo nepoužívané nádobí. A nechybí ani ozdoby na stromek (ať už z dřeva nebo květin) a inspirace, jaké dekorace můžete vyrobit o Velikonocích s vajíčky.

A pokud šikovní nejste a pilku nebo hřebíky jste v ruce nikdy nedrželi, tahle knížka vás k tomu přinutí, nebo vám aspoň pomůže překonat nechuť k podobným věcem. Příručka Dekorace do zahrady je příjemným počtením, i když ne zrovna do postele. Není vtíravá, ale člověka rozhodně přinutí zvednout se a jít něco vyrábět.

Kniha není psaná jako klasická kuchařka nebo manuál, popisuje výrobu věcí tak trochu jako příběh. U několika je přidaná i malá zajímavost, která určitě kdekoho překvapí. Takhle vypadá knížka s návody na úrovni a fotografie v ní obsažené jsou jednou z jejích dalších předností – jsou krásně barevné a pěkně stylizované. Pokud máte chuť osvěžit svoji zahradu a vtisknout jí něco ze sebe, inspirujte se právě tady.

Autorka: Dáša Čechová