Touha po přátelství a lásce

Patnáctiletá Megan už víc jak sedm měsíců nepromluvila a je i díky tomu školním outsiderem. Oněměla poté, co její nejlepší kamarádka Hana zemřela při nehodě. Megan je přesvědčena, že je za její smrt přímo zodpovědná, a velmi se trápí. V onen osudný den se totiž přihodilo něco, co nesmí Megan prozradit živé duši, a proto jí zřejmě tělo nedovoluje promluvit vůbec.

Uprostřed školního roku se však ve třídě objeví nová dívka, usměvavá a zajímavá Jasmine. A kupodivu se nevrhne rovnou k nejoblíbenější partičce holek, naopak se začne zajímat o mlčenlivou Megan. S dívek se postupně stávají velmi dobré kamarádky, Megan pookřeje, a dokonce mlčky prozradí Jasmine i kus smutného Hanina osudu. A bude to právě silné a pevné přátelství, které jim pomůže překonat několik životních zkoušek.

Co se stalo nešťastné Haně? Kdo další zná ještě pravdu? Proč Jasmine dostává záhadné hanlivé anonymy a proč vlastně přestoupila uprostřed roku na jinou školu? A dojde Megan svého odpuštění? Mladá britská autorka Abbie Rushtonová napsala svižný příběh o bezmoci, odpuštění, ale především přátelství, které dokáže překonat velké nesnáze. A možná nakonec dojde i na lásku…

Dokonale vykreslená psychologie postav vás donutí přemýšlet i o vlastních přátelích, máte chuť spolu s Megan zarytě mlčet. Mlčet a bez dechu otáčet stranu za stranou, abyste se už konečně dozvěděli, co se vlastně stalo, jestli Megan ještě někdy promluví a kdo nakonec získá její srdce.

Román Odpusť mi. Megan z nakladatelství Yoli je skvělým čtením nejen pro teenagery, ale především pro všechny, jim záleží na přátelství, důležitých životních hodnotách a dokážou ocenit opravdu dobře vyprávěný příběh.

Autorka: Helena Herynková