Sny o pádu blog

Sny o pádu, psychologický román s důmyslnou zápletkou a famózním finále

Před devíti lety Larkin utekla z rodného Georgetownu. Vybudovala si kariéru v New Yorku a zapřísáhla se, že se už domů nikdy nevrátí. Jenomže co jiného jí zbývá, když je její matka pohřešovaná? Larkin se vrací a osud ji konfrontuje s temnou minulostí její rodiny.

Americká spisovatelka Karen Whiteová má na svém kontě tři desítky románů pro ženy. Některé napsala jako spoluautorka v rámci různých projektů, většina je její vlastní, ale hlavní je, že všechny příběhy se ocitly na prvních příčkách v žebříčcích oblíbenosti. Jak se zdá, Karen našla návod na to, jak napsat bestseller, který nadchne čtenáře i literární kritiky. Její hrdinky se nacházejí v rozličných historických epochách, ale všechny spojuje touha po štěstí a naplnění.

Chtělo by se říci, že hlavní hrdinkou románu Sny o pádu je sedmadvacetiletá Larkin, ale brzy poznáte, že pravda je trochu jiná. Tahle mladá dáma je spouštěčem příběhu, který začal před padesáti lety. Tehdy v malém jižanském městečku dospívala trojice nejlepších kamarádek. Margaret pocházela z nejbohatší místní rodiny a díky své kráse a bezstarostnosti byla miláčkem místních. Muži jí padali k nohám a ženy si přály být jako ona. Bitty byla odjakživa volnomyšlenkářka. Toužila po umělecké kariéře, hulila jako fabrika a s ničím si nelámala hlavu.

Ceecee vyrůstala v rodině protestantského kněze, měla přísnou výchovu a vždycky věděla, co je správné a morální. Každá byla úplně jiná, ale všechny věřily, že nikdo nezničí jejich sesterský vztah. Správně tušíte, že šlo o naivní představy a že nakonec bylo všechno jinak. Tehdy se odehrálo cosi, co změnilo životy všech zúčastněných. Cosi, co je stále obestřené tajemstvím a o čem se nahlas nemluví. V knize se střídají různé časové roviny a jednotlivé aktérky vyprávějí své příběhy ze svého pohledu, což vás udrží v neustálém napětí až do samotného konce.

Jak už to v podobných příbězích bývá, ke zvratu dojde také v životě Larkin. Ta je vnučkou jedné ze tří kamarádek a vy budete žasnout, jak moc se dají zkomplikovat vztahy, když lidé nejsou zcela upřímní. Třebaže jsou součástí zápletek i muži, Sny o pádu jsou především románem o ženách a pro ženy. Karen Whiteová vytvořila živoucí a uvěřitelné postavy odkoukané ze života. V tomhle příběhu nikdo není buď jen klaďas, nebo jen záporák a vy zjistíte, že s pravdou se dá nakládat všelijak. Všichni tu stojí před tíživou životní volbou a záleží jen na jejich charakteru, jak se rozhodnou.

Sny o pádu se klidně dají zařadit do škatulky psychologického románu a na své si přijdou i čtenáři drsných thrillerů. Společně s hrdinkami budeme odkrývat dávná tajemství a jednu tragédii, která zavání zločinem. Sny o pádu mají originální a důmyslnou zápletku, překvapivé zvraty a famózní finále. Máte-li rádi inteligentní příběhy o hrdinkách, které si prožily své, rozhodně si knihu nenechte ujít. Až ji dočtete, s chutí ji doporučíte stejně naladěným kamarádkám. Sny o pádu nejsou laciná romance a něco možná nedopadne podle vašeho vkusu, ale takový už život prostě je. Hlavní je, že existují lidé, kterým se dá věřit a kteří se dokážou obětovat pro druhé.

Veronika Černucká