7a794044

Šest postav, jedno město a spousta pohřbených tajemství

Román Nejskrytější přání od americké spisovatelky Marybeth Mayhew Whalen je mozaikou osudů šesti postav, které se střetnou v jednom čase na jednom místě. Příběh se odehrává v létě roku 2014 ve fiktivním městečku v Severní Karolíně. Ale je vlastně úplně jedno kdy a kde, podstatnější je v tomto případě proč.

Pozvolný děj dostane spád, když se na koupališti v Sycamore Glen málem utopí chlapec jménem Cutter. Jeho starší sestra Cailey si to dává za vinu, měla ho přece hlídat. A neuhlídal ho dokonce ani plavčík, z vody ho vytáhne až pohotový Lance. Cuttera odvezou do nemocnice a Cailey skončí v péči Lanceovy laskavé sousedky Zell.

Pozornost celého města včetně Lance vzbuzuje také Jencey, která se po letech vrátila se svými dvěma dcerami k rodičům. A ke starým vzpomínkám, které měly zůstat pohřbeny hluboko v minulosti. Její kdysi nejlepší kamarádka Bryte a dávná první láska Everett jsou dnes manželé a vychovávají syna. Jaké by to bylo, kdyby tehdy nemusela narychlo opustit rodné město? Měl by její vztah s Everettem budoucnost? Byly by s Bryte pořád kamarádky?

Šestiúhelník pomalu nabývá tvar, jak autorka odkrývá další a další kousky minulosti jednotlivých protagonistů. Snadno by se z toho mohla stát červená knihovna. Ale naštěstí nestala. Důležitější než povrchní city jsou dramata, která se odehrávají v nitru postav. Dramata, která jsou uvěřitelná a se kterými se čtenář dokáže ztotožnit. A také tajemství, dodávající románu špetku thrillerového napětí.

Vyprávění příběhu z hlediska několika různých postav není nic objevného, nicméně autorka ho dokázala poměrně citlivě využít k vykreslení charakterů a zpochybnění konceptu jediné pravdy. Pokud bychom hledali skutečnou hlavní postavu, mohla by jí být Cailey, jejímž vyprávěním román začíná. Navíc pouze v jejím případě používá autorka Ich-formu. Na druhou stranu je ze všech nejmladší a do města se přistěhovala teprve nedávno. Ale možná právě proto je tím nejlepším nezávislým pozorovatelem.

Marybeth Mayhew Whalen přiznává, že ji k napsání tohoto románu, v originále pojmenovaném The Things We Wish Were True, inspirovala skutečná událost. Ta dokázala sjednotit i proměnit čtvrť, ve které bydlela. Byť je její příběh smyšlený, pokusila se v něm podle svých slov zachytit tehdejší emoce. Ať už to bylo jakkoliv, podařilo se jí vystihnout atmosféru ospalého maloměsta, které je tak trochu zahleděné samo do sebe.

Autorka: Michaela Doubravová