20221205 luxor 32 optimized

Sebevražda, která vám zamotá hlavu: Taylor Adams – Most sebevrahů

Taylor Adams je českým čtenářům již dobře známý. Knihy Na dostřel a Není úniku se staly senzací a fanoušci detektivek a thrillerů mají autorovy knihy doslova za návykové čtení. Získá si srdce čtenářů i ta třetí, Most sebevrahů? To vám prozradí recenze čtenářky Petry.

Cambry zemřela a její smrt byla policií uzavřena jako sebevražda. Jenže Lena, její sestra, se s touto verzí od policie odmítá smířit a ví, že za tím bylo něco víc. Nikdo však její verzi nevěří, a tak Leně nezbývá než vzít pátrání do vlastních rukou. Setkává se s policistou, který její sestru našel mrtvou, a snaží se získat co nejvíce informací, které mohly při vyšetřování zapadnout nebo se doposud neobjevily. Pátráním začne odhalovat dávná tajemství a zjišťuje, že proti ní stojí složitý nepřítel, jehož vinu bude těžké dokázat.

Taylor Adams se nezdržuje nějakým zbytečně dlouhým úvodem a čtenáře hodí přímo do vody. Ze začátku toho o postavách víte velmi málo a informace dostáváte postupně, přesně tak, jak je potřeba k vybudování té správné atmosféry. V knize nevystupuje příliš mnoho postav, takže každá z nich dostane dostatek prostoru a čtenář se snadno orientuje. Zároveň ale nepočítejte s tím, že by Adams šel s psychologií postav příliš do hloubky. Lena je nehrožená silná hrdinka s ostrými lokty a snaží se zjistit pravdu za každou cenu.

Druhá polovina knihy je doslova nabitá akcí a stránky vám budou mizet pod rukama. Most sebevrahů ocení zejména čtenáři lehčích a svižných thrillerů. Krátké kapitoly s otevřeným koncem vás prostě budou nutit číst dál, dokud nebude konec.

Pokud jste autorovy předchozí knihy nečetli a chcete se pustit rovnou do Mostu sebevrahů, ničemu to nevadí, knihy na sebe nijak nenavazují. I když jsem předchozí dvě knihy četla, rozuzlení Mostu sebevrahů jsem vůbec neodhalila, takže oceňuji, že v knihách se neobjevuje vzorec, který by se opakoval a tak by čtenář snad lépe odhadl konec. Vůbec ne, Adams si s Vámi bude pohrávat a dostane Vás přesně tam, kam chce, a věřte, že se přistihnete, že vlastně chvilkami v příběhu nevěříte už vůbec nikomu. A přesně takový by dobrý thriller měl být.

Most sebevrahů je typ thrilleru, o kterém čím méně máte informací, tím více si jej užijete. Tudíž už nebudu více prozrazovat a rozhodně doporučuji, aby vás kniha neminula.

most sebevrahu
Taylor Adams – Most sebevrahů