Hafani blog

Se štěnětem může být psina

Pořídit si štěně je jako mít doma miminko. Jenže, co když si ho nepořídíte z vlastní vůle, ale přistane vám přede dveřmi jako porozvodový dárek od syna? To se pak nestačíte divit, stejně jako hrdinka knihy Hafani.

Róza se rozvedla s nevěrným manželem, vyhodili ji z práce v lifestylovém magazínu a musela se odstěhovat z krásného, luxusního bytu. V jednom bytě s bývalým manželem a jeho milenkou se jí totiž pochopitelně bydlet nechtělo. Nastěhuje se do malého bytu ve stejném domě, kde žije její syn Adam, a doufá v nějaký nový začátek. Ten má přijít velmi brzy.

Vskutku vtipný skok do zcela nového života totiž nastává, když se jí přede dveřmi objeví krabice, o které si je jistá, že ji určitě ze starého bytu nestěhovala. Jaké je její překvapení, když se z krabice vybatolí štěně labradora a vzkaz od Adama, že ta psí holčička je dárkem na uvítanou. Róza kouká jako tele na nová vrata, totiž štěně, a brání se představě, že by se měla v nastalém chaosu starat ještě o výchovu nevycválané labradorky.

Jak to ale v podobných příbězích bývá, Róza se díky Madle pomalu začíná přátelit se svými sousedy a je vhozena do světa pejskařů. Dostává se také ze svého rozvodu a rozhlíží se opět po světě. Vše patřičně glosuje se svou nejlepší kamarádkou Blankou. Sama Róza se diví, co se v takovém psím parku dá zažít legrace a možná najít i něco navíc… Jestli si Róza fenku nechá a jak to celé dopadne, to už prozradí veselý román Hafani: Madla a já, který potěší nejednoho milovníka psů.

Autorka Monika Seidlová se dokáže do hlavní hrdinky vžít. Příběh díky tomu plyne snadno a čtenář lační po dalším vyprávění. Kouzelně vykreslené příhody s psími miláčky ocení každý pravověrný pejskař, protože něco podobného se mu určitě stalo i s jeho psem. A především čtenářky ocení Rózinu houževnatost a nezdolnost, s níž se vrhá do nových zážitků a hledání životní jistoty.

A jestli se bojíte, že Madla Labradorová (jak Róza svou novou čtyřnohou kamarádku po mnohých peripetiích pojmenuje) do vyprávění nebude „kecat“, tak to se šeredně mýlíte. Příběh je proložený občasnou trefnou poznámkou samotné psiny, i dalších chlupatých hrdinů, a navíc doplněn veselými ilustracemi Lukáše Jandíka.

Do knížky se jednoduše zakousnete s lehkostí a radostí, jako do nadýchané sněhové pusinky. A jestli jste měli rádi Robina, zamilujete si i Madlu Labradorovou.

Helena Herynková

One Ping