Pekárna s vůní skořice blog

Romantika se skořicovou příchutí

Víte, co mají společného Romeo a Julie a skořicové šneky? Obojí je svým způsobem součástí jednoho nádherného rodinného příběhu plného lásky, nenávisti a chutného pečiva. Pekárna s vůní skořice je prvním dílem plánované série Halleholm, jejíž dějová linie čtenáře zavádí do stejnojmenného městečka ve Švédsku.

Hlavní hrdinka Lovisa Lindegrenová se po rozchodu se snoubencem vrací z Londýna zpátky domů do Halleholmu, kde na ni čeká dědictví po prarodičích v podobě pekárny. Lovisa je z oboru, pokusí se tedy rodinný podnik vzkřísit a zase začíst péct skořicové šneky, které v Halleholmu proslavil její dědeček. Nebude to vůbec jednoduché, malé město je už léta zmítáno nenávistí, jež panuje mezi dvěma větvemi Lovisiny rodiny, Halleholmovými a Lindegrenovými. Nejhorší na tom je, že téměř všechny nemovitosti v Halleholmu patří Lovisinu bratranci Reubenovi Halleholmovi, místnímu magnátovi, který mladou ženu nenávidí a hází jí pod nohy ne ony příslovečné klacky, ale rovnou celé kmeny. Pomocí intrik a podvodů se snaží sestřenici přimět, aby mu své dědictví prodala. A pak je tady další Halleholm, Reubenův bratr Axel, jenž je celý jeho opak a Lovisa časem zjišťuje, že se s ním cítí dobře. Ale pořád je tady ona rodinná pře táhnoucí se desítky let, a taky nenávist, jakou i Kapuleti a Montekové mohou jen závidět. Lovisa to jednoduché mít nebude, bojovat s Reubenem je jako postavit se větrným mlýnům. Kdo vyhraje?

Mohlo by se zdát, že Pekárna s vůní skořice se ponese ve stejném druhu, jako desítky podobně laděných románů, v nichž prim hraje vaření a láska. Je vám jasné, že příběh by měl vzhledem ke svému zaměření směřovat k šťastnému konci, ale tak snadné to nebude. Autorka Ruth Kvarnström-Jonesová neservíruje lacinou romantiku, ale propracovaný román, jenž cílí především na ženy. Na tomto počinu je sympatické především to, že zaujme čtenářky napříč generacemi. Mladé romantické duše si budou užívat jiskření mezi Lovisou a Axelem, jejich maminky a babičky se určitě nadchnou pro dějovou linii, jež začíná téměř před sto lety a nastíní nejen životní příběh Lovisiny babičky Amélie, ale především se zaměří na události, které vedly k vzájemné rodinné nevraživosti.

V této knize potkáte hrdiny, jimž to, co prožívají, věříte. Žádné plytké postavy, všichni působí velmi reálně, jako lidé z masa a kostí. Určitě si zamilujete Lovisu, která se po prvotních rozpacích do svého projektu pořádně obula a ukázala halleholmským, že je jednou z nich. Oblíbíte si milého Axela, tiché a zásadové Lovisiny rodiče, a asi se vám stejně jako mně budou kroutit prsty na nohou, když na scénu nastoupí arogantní Reuben.

Pekárna s vůní skořice je sice prodchnutá aroma sladkého pečiva a dobré kávy, nabízí však víc, než byste od typického čtení pro ženy čekali. Tragické tajemství vetkané do osudů dvou rodin, jejichž vzájemná nenávist se opravdu podobá té ze Shakespearea, slibuje emoce i romantiku, z níž však zuby netrnou. Můžeme jen doufat, že se druhého dílu ze série Halleholm dočkáme co nejdřív, protože ne vše bylo vyřčeno a ukončeno, Halleholm má ještě co nabídnout.

Barbora Javorková