Červená recenze

Romance z říše snů

Láska neuvěřitelná jako duha, nad níž se pokaždé zasněně pozastavíte. Láska, která vykvetla na pichlavém základě jako vzácný kaktus. Knížka, u níž budete vzdychat blahem a doufat, že je něco podobného opravdu možné.

Představte si, že Bílému domu vládne prezidentka. Rozvedená matka dvou dospělých dětí. Představte si, že britská královna má vnuky Phillipa a Henryho, kteří jsou jako oheň a voda. Představte si, že prezidentčin syn Alex z celého srdce nenávidí prince Henryho, aby postupně zjistil, že ho miluje. Představte si svět, kde by z jejich lásky nebyl mezinárodní skandál, a užijte si jej prozatím alespoň v románu Červená, bílá a královsky modrá.

Alex je obyčejný kluk z Texasu, zajímá se o politiku a jeho snem je stát se nejmladším kongresmanem. Jeho sestra June je novinářkou a společně s kamarádkou Norou tvoří tohle trio nerozlučné spojenectví, které umí také pořádně vymetat večírky a rozvířit stojaté vlny bulváru. Alex s June jsou totiž dětmi americké prezidentky. Henry je taky svým způsobem obyčejný kluk, jenž se rád pobaví. Jenže, Henry je zároveň synem princezny a princem z Walesu, a na každé jeho eskapádě si smlsne nejen bulvár.

Na královské svatbě prince Phillipa se jejich cesty střetnou, drobná rozmíška skončí mezinárodní ostudou, a PR manažeři obou zemí se budou muset setsakra snažit, aby očividnou nenávist Alexe a Henryho alespoň v očích veřejnosti proměnili v hřejivé přátelství. Zpočátku však nikdo netuší, jak skvěle jejich plán vyjde, a začne se blýskat na mnohem složitější situaci, když do hry vstoupí láska.

Červená recenze2

Léto je v plném proudu, a tak nějak podvědomě si ke čtení vybíráme trochu lehčí témata. Příběhy, u nichž se můžete zasnít a doufat v dobré konce. Román Červená, bílá a královsky modrá je přesně takový. Autorka Casey McQuistonová napsala lovestory z říše snů, ze světa, který je ještě pořád v pořádku, a čtenář touží v podobné době žít. Dva sympatičtí mladíci se perou o svou lásku a hodlají ustát všechna úskalí, aby mohli být spolu.

Máte-li, nejen uprostřed léta, chuť na milý příběh, dávající tušit dobrý konec, je Červená, bílá a královsky modrá právě pro vás. Zastáváte-li názor, že láska má být odměnou a hrdinové za ni nemají být potrestáni, s chutí otevřete nový román, jenž má ambice stát se jistojistou LGBT senzací letošního roku.

Helena Herynková