Věci na které nastal čas blog

Petra Soukupová nabízí reálné a skvělé čtení

Petra Soukupová je jednou z těch českých autorek, které asi není třeba dlouze a podrobně představovat. Mezi její nejznámější knihy se řadí například Zmizet, Pod sněhem či K moři. Oblíbené jsou i její příběhy pro děti, například Bertík a čmuchadlo nebo Klub divných dětí. Tvorba této autorky je u nás velmi oblíbená a čtenáři skvěle hodnocená. Není tedy žádným překvapením, že její novinku s názvem Věci, na které nastal čas čtenáři vyhlíželi doslova s otevřenou náručí.

V čem tkví kouzlo a obliba této autorky? Jednoduše řečeno v obyčejnosti jejich příběhů. Petra Soukupová ve svých knihách popisuje reálné situace, příhody, vztahy i rozhodnutí, která jsou součástí životů nás všech. Čtenář tak má při čtení pocit, že postavy zná, je jim v ledasčem podobný a jsou mu proto blízké. Byť tedy v sobě příběhy neukrývají nic „co tu ještě nebylo“, jsou tak čtivé, že je nelze odložit. A jinak tomu není ani v případě její poslední knihy Věci, na které nastal čas, od které dostane čtenář přesně to, co očekává.

Hlavními hrdiny knihy jsou Alice a Richard, kteří mají za sebou v tuto chvíli 17 let společného života, nicméně kniha začíná výstupem na Lysou horu, kdy byl jejich vztah teprve v zárodku. Alice se snažila Richarda zaujmout a Richard jí dokazoval, jaký je muž. Následně se k sobě nastěhují a mají spolu dvě děti – Káju a Lolu. Kniha se zabývá jejich společným soužitím v průběhu již zmíněných sedmnácti let, vznikajícími stereotypy, výchovou dětí, ale i změnami v rodině, které se dějí v dnešní době v dlouhodobém vztahu zcela běžně.

Vztah hlavních postav je v knize vyprávěn chronologicky, a to prostřednictvím jednotlivých příhod či důležitých momentů. Kapitoly tedy nejsou očíslovány, nýbrž nesou pojmenování dle toho, o jaký příběh z jejich vztahu se jedná. Například najdete v knize již zmíněný Výstup na Lysou, Pondělní ráno nebo Bábovku.

Věci, na které nastal čas jsou svižným a reálným vyprávěním o dvou lidech, kteří se začnou vzájemně odcizovat. Autorce se podařilo postavy vykreslit tak, že čtenář ani jedné z nich svým způsobem nedrží palce, ale zároveň se v nich vidí. Čtivost se knize rozhodně nedá upřít, a i když budete mít jiné povinnosti, tak se budete k příběhu Alice a Richarda vracet v každé volné chvíli.

Pokud jste již od autorky některou z jejích předchozích knih četli, tak je tato pro vás jasnou volbou. Pokud jste se s autorkou ještě nesetkali, tak bez váhání můžete začít právě její poslední knihou Věci, na které nastal čas. Nebudete zklamaní.

Karolína Skácelová