Atlasova sestka

Olivie Blake – Atlasova Šestka

Šest vyvolených. Šest výjimečných. Pět nepostradatelných. Jeden poražený. Jeden z nich bude nucen celou společnost nakonec opustit. Zemřít. A nechat ostatní vyhrát. Ale co když ani jeden z nich není ochoten tuto oběť podstoupit? Co když se rozhodnou změnit celý systém a rozvrátit dosavadní režim?

Zbohatlý hezounek Tristan, roztomilá a chytrá Libby, bezcitný volnomyšlenkář Callum, inteligentní matka rostlin Reina, geniální frajírek Nico a svůdná kráska Parisa. To je právě ta šestice vyvolených výjimečných. Šestice správce Altlase Blakelyho. Tato šestice dostala životní příležitost. Příležitost, na kterou nikdo z nich nedokázal říct nic jiného než ano. Ale přes to nevěděl nikdo z nich, co je za zdmi společnosti čeká, když jim jistý správce Atlas Blakely předal svou vizitku s jedinou informací: Váš život se tím navždy změní. Otázky mají ale všichni stejné: „Kdo vůbec je ten tajemný správce Atlas Blakely a proč jsou zrovna oni mezi šesticí vyvolených kandidátů? Co je dělá výjimečnými?“

Každý z nich je jiný a každý z nich žije ve stínu svých životních rozhodnutí. Libby je fyzikálka, která se snaží vést uspořádaný život i po smrti své sestry ve stínu Nica, fyzikála, který je pro ni otravný jako moucha bzučící v knihovně. Přesto jsou jejich cesty propojeny a oni musí spolupracovat i přes všechny neshody a názory, které vůči sobě chovají. Tristan je zbohatlý synáček slavného obchodníka, život má nalajnovaný a čeká ho svatba s dívkou, která ho podvádí. Callum je pohodář, který se dostane do hlavy komukoliv a se svým životem si neděla žádné starosti. Podobné nadání má i Parisa, která se nebojí pravdy a svou krásou je ochotna odzbrojit každého muže pro kus pravdy. A Reina se svými pocity a myšlenkami nenechá květiny jen tak volně růst v květináči, protože jsou jako její děti – dají se do pohybu kdykoliv, kdekoliv a před kýmkoliv. Nikdo z nich nevěděl, co je čeká, svým blízkým nemohli zmínit sebemenší slovo. A nic ve společnosti nebylo podle jejich očekávání. Přesto měl však Atlas Blakely naprostou pravdu, když jim řekl, že jejich životy už nikdy nebudou jako dřív.

Každý z nich má jeden rok na to, aby dokázal, že do této společnosti noviců patří. Jeden rok, aby každý z nich mohl dokázat, v čem je výjimečný. Všichni chtějí být mocní, bohatí a naplnění nekonečným proudem magie. Celý jeden rok každý z nich bude muset bojovat, aby se dostal až k zasvěcení do tajného Blakelyho spolku, o kterém toho moc nevědí. Jediné, co všichni už ale vědí, je jistá a krutá pravda – nikdo z nich nechce prohrát, nikdo z nich nechce zemřít. Jenže kam je každý z nich ochoten zajít? Kde jsou morální hranice? Proč je Reina stále tak tichá a nespolečenská? Proč má Libby na všechno otázky a působí jako vzorná školačka? Mohl by pikle kout Nico, když se snaží dostat k tajným spisům společnosti? Nebo co když je ta zlá Parisa, která je schopna se pro správné informace vyspat s kýmkoli ve společnosti? Tristan taky nevypadá zrovna věrohodně, zvlášť když nechápe podstatu své magie. A Callum? Mohl by bezcitný mladík být až tak bezcitný, že by byl schopen bez mrknutí oka odstranit z cesty kohokoliv a cokoliv jen pro to, aby se ani trochu nezapotil?

Kniha Atlasova šestka od Olivie Blake je naprosté inferno, plné dobrodružství, emocí, akce, napětí, kouzel a vztahů. Nenechá vás jen tak sedět a nepřemýšlet nad celým příběhem, protože celý tento příběh je jedno velké filozofování, nad kterým budete přemýšlet spolu se všemi hrdiny knihy. O napětí rozhodně nouze není, a milí čtenáři, když jsem zmínila, že je to naprosté inferno, tak rozhodně nepřeháním. Tenhle příběh potěší všechny fanoušky knih Hunger games, Divergence nebo i Renegáti. Popadněte tedy deku, která je v tomhle sychravém počasí na denním pořádku, usedněte s knihou a horkým kakaem pod lampu a nechte se vtáhnout do světa plného intrik, magie, emocí, velkých rozhodnutí a nekonečného dobrodružství, a věřte, že knihu nebudete chtít z rukou odložit. A po jejím dočtení nesmutněte. Brzy se totiž do tohoto kouzelného světa vrátíme s druhým dílem!

Autorkou recenze je Jana Vymětalíková.