20231011 Luxor 26

Příjemná dávka romantiky a thrilleru v jednom: recenze knihy Země snů

Ke knihám Nicholase Sparkse bychom měli pro jistotu přibalovat i kapesníčky… A nový román Země snů není výjimkou, opět se totiž můžete těšit na pořádný doják! Jak kniha uspěla u čtenářky Zuzany, to si přečtěte v její recenzi.

20231011 Luxor 16 edited

Jít za svými sny. Často skloňovaná otázka hrdinů v knížkách tady dostává nový rozměr.

Podle mnohých čtenářů je Nicholas Sparks brán jako král romantických příběhů. Dokáže s neuvěřitelnou lehkostí vykouzlit příběh, který čtete se zatajeným dechem. V případě Země snů to na první pohled tak nevypadá, ale na ten druhý budete velmi překvapeni.

Kniha je rozdělena na dva postupně se odvíjející příběhy. Nejprve se seznámíme s Colbym, kterému je pětadvacet a přijel hrát na Floridu do baru U Bobbyho, kam ho pozval jeho majitel. Je nadaný, skládá vlastní písničky, ale profesionálně se hudbě nevěnuje. Ve skutečnosti totiž pracuje na farmě. Rodiče jemu a sestře Paige zemřeli, když byli malí, a postarala se o ně matčina starší sestra s manželem, kteří jsou bezdětní. Vyrostli u nich na farmě, a i když Colbymu zpočátku farmaření nic neříkalo, když umře strýc, vezme vedení farmy na sebe. Zjistí však, že ta je v problémech, a tak spolu s tetou vymyslí plán, jak ji ozdravit a dostat opět do zisku.

Na Floridě se náhodou potká s krásnou Morgan, o které se zprvu domnívá, že není jeho liga. Dívka ho ale sama osloví a zjistí, že se velmi rozumí. Morgan pochází z bohaté rodiny lékařů, ovšem sama se chce stát zpěvačkou a díky své tvrdohlavosti si studium zpěvu u rodičů prosadila. Imponuje jí Colbyho schopnost skládat písničky a celkově ji přitahuje.

Druhý příběh představuje Beverly, která se rozhodne opustit násilnického manžela, který ji i jejímu malému synovu ubližuje. Uprchne tajně a narychlo, cestou mění převleky a snaží se být co nejméně nápadná. Následně si pronajme dům v úplně jiném americkém státě a zapíše syna do první třídy. Peněz ale nemá mnoho, a tak musí šetřit, kde se dá. Když je syn ve škole, snaží se zabavit opravami a předěláváním domu, ale není to tak jednoduché. Má obavu jít si hledat práci, protože by musela ukázat doklady a předpokládá, že ji manžel již dal hledat. Pracuje totiž u bezpečnostních složek a má přístup tam, kde normální člověk nikoli.

Dokáží naši hrdinové Colby a Beverly najít své štěstí? A vyplatí se riskovat, když člověk vyrazí za svými sny? Zatímco Colby a Morgan jsou spíše romantická linka, u Beverly máte někdy pocit, že čtete thriller. Ale to by nebyl Nicholas Sparks, aby nepřišlo nečekané propojení zdánlivě nesouvisejících příběhů, kdy vše do sebe nakonec krásně zapadne.

Autorkou recenze je Zuzana Erbenová.