Na splnění přání se vyplatí čekat

Lucie neměla nikdy na růžích ustláno. Rodiče se rozvedli a ona zůstala s nemocnou matkou, o kterou se musela starat. V době, kdy si měla užívat bezstarostný studentský život, se stala otrokem domácnosti a despotické matky. Není divu, že se hned při první příležitosti okamžitě zamiluje do muže, o němž nic neví. Z něžných slov a doteků jí však zůstávají oči pro pláč a nečekaný dárek v podobě syna Martínka.

Vypadá to, že osud si s Lucií nepěkně zahrává. Čím víc se stupňuje matčina tyranie, tím víc je Luciino sebevědomí zašlapáváno do země. Neutěšená situace mladou ženu deptá a vyčerpává. Naštěstí má kolem sebe i přátele, kteří ji v těžkých situacích dokáží podržet. A ve chvíli, kdy už nedoufá v lepší zítřky, se v jejím životě objevují dva muži. Který bude ten pravý?

Romány slovenské autorky Táni Keleové-Vasilkové se dlouhodobě drží na špici oblíbenosti. Čtenářky se ztotožňují s hrdinkami, ve kterých vidí odraz sebe sama. Prožívají stejné věci, řeší tytéž problémy. Táňa jim umí vdechnout život, máte pocit, že jste s kamarádkou na kávě a právě řešíte její trable. Čtivý popisný styl dokonale podnítí vaši představivost a vy jste svým knižním hrdinům ještě blíž.

Poprvé jsem tuhle knihu četla před lety, když vyšla v originále. Byla jsem tehdy svobodná holka bez závazků a Luciiny problémy mi byly vzdáleny stovky světelných let. Současné vnímání je trochu jiné. Jako matka a manželka se do Lucie dokážu vžít, i když některé věci, které se v příběhu objevily, mi přijdou hodně naivní – asi byste nenechali své dítě s člověkem, jehož znáte jeden den, jako to udělala Lucie, jež je jinak dokonalou matkou.

Romány jedné z nejoblíbenějších autorek píšících pro ženy jsou určeny těm, kteří potřebují čas od času přepnout a trochu si odpočinout. Vždyť nejlépe se stereotypu všedních dní uniká právě s knihou. Máte-li rádi příběhy, ve kterých je namixován život se vším, co k němu patří, Touhy si vás určitě podmaní.

Autorka: Barbora Javorková