Mistr španělského genia loci a jeho první příběh

Kníže z mlhy je první knihou z volné „mlžné“ trilogie. Další díly Půlnoční palác a Zářijová světla by měly postupně vycházet během příštího roku. Příběh je zasazen do doby druhé světové války, kdy se do městečka na pobřeží přistěhuje mladá rodina. Koupí dům, který má však svou historii a v okamžiku, kdy překročí jeho práh, se začnou dít podivné věci. Syn předcházejících majitelů totiž záhadně zemřel, a jeho duch jako by se stále vznášel nad celým malým přístavem a majákem, který k němu samozřejmě patří (už jen proto, abyste si mohli představovat, jak se kolem něj povaluje mlha, protože přesně taková atmosféra kouká z každého řádku téhle knížky). Proč se to stalo a jak vlastně? Co o tom ví starý strážce majáku? Proč jdou hodiny na nádraží pozpátku? Na většinu těchto otázek dostanete v knížce odpověď, ale rovnou říkám, že na některé z nich ne. Což může nejednoho čtenáře zarazit, ovšem já si myslím, že to právě patří k Zafónovi, že zkrátka potřebuje zůstat tajemný i poté, co dočtete na poslední stránku.

Tenhle příběh ale je přeci jen trochu jiný, než ostatní autorovy romány, nejblíž má asi k Marině. Už v předmluvě totiž autor říká, že je to kniha „pro mládež“, kterou by on sám rád v tom věku četl. A tak to je. Tahle knížka je útlá, přesto se toho v ní spousta semele, pěkně po zafónovsku. Jak už jsem zmiňovala, sice tu tentokrát není Barcelona, ale tajuplné a ponuré a trochu děsivé je to stejně jako jeho ostatní příběhy. A musím říct, že konec mě zaskočil. Nečekala jsem ho. Pokud vás baví Zafón v jakékoli podobě, je tohle rozhodně absolutní must read!

Autorka: Tereza Pecková