Máte chuť na děsivý thriller?

Máte knihovnu plnou thrillerů, rádi se bojíte, hledáte knihu na dovolenou, chcete si číst do noci pod dekou s baterkou v ruce? Pokud je odpověď ANO, čtěte dál.

V dalším thrilleru uznávané anglické spisovatelky Mo Hyder se opět objevuje detektiv Jack Caffery a kniha se tak stává už pátou v sérii, kde se s ním můžeme setkat. Tentokrát ovšem zavítáme do psychiatrické léčebny v Beechway, kde umírá za podivných okolností další pacient. Všichni na oddělení jsou nervózní a podráždění a nikdo nechce chodit na noční směny. Pacienti i personál mluví o Maud, přízraku zakrslé ženy, která byla v léčebně před mnoha lety vrchní sestrou a sedala si za temných nocí pacientům na prsa a mučila je. Hlavní koordinátor na léčebně Joe LeGrande se pouští do vlastního vyšetřování. A právě tady náš příběh začíná.

Musím se vám přiznat, že jsem knihu nečetla jedním dechem, bylo by toho na mě totiž příliš, a tak jsem si udělala přestávku. Ale zjistila jsem, že neustále přemýšlím o tom, kdo je Maud, jak souvisí s právě propuštěným pacientem Isaakem Handlem, který si pořád v podpaží nosí divné vlastnoručně zhotovené panenky, na kterých zjevně provozuje voodoo, jak je možné, že pacienti, kteří jsou uzamčení ve svých celách, se najednou probouzí s křikem, protože jim někdo nebo něco popsalo ruce a čeho se bojí Monstermatka doopravdy.

Jack Caffery vstupuje do příběhu, když už rok pátrá po zmizelé celebritě Misty Kittsonové, jejíž matka pomocí médií očerňuje celé policejní vyšetřování, které už rok nikam nevede. Jack, který uvízl na mrtvém bodě, tedy bere případ psychiatrické léčebny v Beechway a pouští se do pátrání po nedávno propuštěném Isaaku Handelovi, který má zřejmě leccos společného s děsem na klinice.

V pořadí už sedmá kniha Mo Hyder v sobě snoubí napětí a nejedeno děsivé tajemství, ale taky romantiku a lásku k lidem i životu a nechybí samozřejmě ani překvapivý závěr. Navíc se k tomu přidávají skvěle vykreslené hlavní i vedlejší postavy, což bývá spíše méně obvyklé. Román je členěný do krátkých a svižně napsaných kapitol, což zvyšuje napětí celého příběhu.

Hodnocení: 88 %

Autorka: Romana Henychová