MicrosoftTeams image 3

Myslela, že ví, kým je – opak je pravdou: recenze románu Dcery naděje

Maria Nikolai, autorka čtenářsky úspěšné trilogie Čokoládovna, přichází s novou sérií! Sága od Bodamského jezera potěší nejen milovníky historických románů pro ženy, ale i příznivce hlubokých lidských příběhů. Jaké dojmy má z prvního dílu této rodinné ságy čtenářka Jana, to si přečtěte v její recenzi knihy Dcery naděje!

Časy války, časy bídy, časy strachu. První světová válka se dotkla všeho a všech a poznamenala dočista všechno. Ekonomiku, život ve městech i na venkově a především životy miliónů lidí. Časy to byly kruté, nemyslitelné a nekonečné, ale po každé bouři přeci vysvitne slunce, a tomu musí věřit i rodina Lindnerových.

Helena, Lily a Katharina jsou tři přenádherné a neobyčejné sestry a dcery provozovatele velkého hostince u Bodamského jezera, Gustava Lindnera, který byl raněn ve válce a vrací se konečně domů ke svým děvčatům. Jenže časy jsou teď opravdu těžké, a tak ho v hostinci čeká nejedno nemilé překvapení a spousta problémů, které bude muset vyřešit.

Jen si to ale představte: překrásné, honosné sídlo u jezera, kam cestující a návštěvníci z okolí vždy rádi zabloudí nejen pro dobré jídlo, pití a nocleh, ale i pro nádhernou krajinu všude okolo, kam jen oko dohlédne, najít klid a inspiraci pro svou duši. Takhle by se dalo sídlo Lindenhof popsat… před několika lety. Před válkou. Před započínajícím krachem. Jenže teď? Teď Lindenhof čelí krachu kvůli Gustavově manželce Elizabeth, která se neúnavně snaží Gustava donutit k prodeji sídla svému tajnému milenci. To ale Helena, nejstarší z dcer a nevlastní dcera Elizabeth, za nic na světě nedovolí. Vždyť Lindenhof je její domov a ona má být jeho dědičkou!

A tak dostane zcela neobyčejný nápad, který by mohl hostinec zachránit: Z hostince se stane do konce války lazaret pro válkou raněné vojáky, kteří se o sebe sami nedokáží postarat, aby tak vypomohli místní přetížené nemocnici, která už pro vojáky nemá volná místa. A z tohoto nápadu je nadšena především Katharina, prostřední ze sester, která je zdravotní sestrou a po válce se touží stát lékařkou. Život tohle rozhodnutí změní i nejmladší ze sester, osmnáctileté Lily, která se zamiluje do jednoho z raněných vojáků a počne s ním dítě.

Pohádkovému Lindenhofu svitl paprsek naděje a především dostalo sídlo samotné příležitost, která ho může zachránit. V době války hostinec stejně neměl snad vůbec žádné návštěvníky – udrží ale dočasně zprovozněný lazaret Lindenhof nad vodou, aby po válce mohl zase vzkvétat tak jako dřív? Nebo Elizabeth přijde spolu se svým tajným milencem na nějakou záludnost, aby sídlo potopili, co nejdřív to půjde, a nic už nebránilo v jeho prodeji?

Válka je hrozivá a neústupná, je krutá a nikoho se na nic neptá. A dcery Lindnerovy jsou den co den víc a víc vyčerpány péčí o nemocné, doufají však v lepší zítřky a v naději. Především nejstarší ze sester, Helena. A co teprve, když se objeví záhadný a pohledný muž s Ruska: Maxim Baranovov, ze kterého nebude moci spustit zrak, a její srdce pro něj dočista vzplane? Nicméně tento mládenec na Lindenhof nezabloudil jen tak pro nic za nic, ale z jistého důvodu. Kvůli nevyřešené minulosti, která má co do činění právě se samotnou Helenou. Unese Helena pravdu o své minulosti, kterou jí Maxim sdělí a kterou jí otec tajil od jejího dětství? A přijdou společně na to, co se stalo s její matkou? Nyní díky Maximovi, onomu záhadnému muži, má možnost dozvědět se víc o své rodině a především o sobě samotné, bude tak ale nucena postavit se tvrdé realitě.

Spousta tajemství, krutost a neúprosnost války, síla pravé lásky a pouto rodiny. Kniha Dcery naděje je dalším povedeným titulem ze šuplíku historických příběhů, o které opravdu není nouze, a pro tyto chladné dny jsou balzámem pro duši. Napětí, láska, překvapení, zdrcující okamžiky, rodinné záležitosti… No, mám vůbec pokračovat dál? Této knize opravdu nechybí nic. Maria Nikolai se po své trilogii Čokoládovna určitě předvedla v tom nejjasnějším světle, a pokud se, milí čtenáři, rozhodnete knihu Dcery naděje vzít s sebou pod deku k šálku horké čokolády, tak je jasné, že další díl této série si rozhodně ujít nenecháte. Protože kdo by nemiloval historické příběhy protkané láskou a napětím, že?

Autorkou recenze je Jana Vymětalíková.

Předchozí série autorky: