Láska ve světě byznysu a rodinných tradic

Ve stockholmských finančních kruzích je David Hammar znám jako arogantní a bezcitný uzurpátor. Je trnem v oku nejednomu byznysmenovi – z nuzných poměrů se vypracoval na jednoho z nejbohatších švédských finančníků a už mnohokrát z pokraje krachu vyšplhal zpět na vrchol. Již dlouhé roky baží po jedné z nejvýznamnějších obchodních společností, která patří aristokratické rodině De la Grip. K dosažení cíle však potřebuje na svoji stranu získat někoho nich.

Natalia De la Grip celý život nesla tíhu zodpovědnosti vůči své rodině, dominantní otec z ní udělal pouhého pěšáka ve hře. Nakonec se však rozhodla jít vlastním směrem, a tak se jí podařilo vyšplhat na místo jedné z nejlepších firemních poradkyň finančního světa.

Jednoho dne ji zcela nečekaně David pozve na oběd, a ačkoliv je zprvu nedůvěřivá, v příjemné společnosti obávaného kapitalisty se jí zalíbí. Každým dalším setkáním Natalia propadá jeho kouzlu, ani cílevědomý David nezůstává chladný, i když sám sebe přesvědčuje, že jde pouze o obchodní záležitost. Z malého plamínku se rozhoří požár a jedné noci je oba sežehne. Klínem v jejich vztahu je však dávné tajemství a nenávist. David je odhodlaný firmu její rodiny zničit, avšak nakolik dokáže ovlivnit jeho touhu po pomstě láska? A jak lze mezi dvěma nepřáteli nalézt důvěru?

Na knize bylo cítit velké patriarchální přesvědčení, které po celou dobu čtení nepříjemně bodalo do očí. Hlavní roli měli muži, žena byla druhotným zbožím, kterým se zaplňovala prázdná místa. Občas na mne přicházel pocit, že jsem se ocitla v době minulé, a o nějaké emancipaci se v podstatě ani nedalo mluvit. A právě David byl sympatický tím, že nezapadal mezi onu privilegovanou vrstvu a razil naprosto opačné heslo.

Kniha Nepřátelé a milenci nabízí podobné téma, kterým se pulty knihkupectví hemží. Nicméně poskytuje zcela odlišný pohled na společnost a svět byznysu, než jaký nám nabízejí všechny ty americké hitovky. Simona Ahrendtová vládne čtivým stylem psaní a kniha je o to lákavější. Nepochybně dokáže upoutat zájem nejedné romantičky, která touží po vzrušujícím příběhu.

Hodnocení: 83 %

Autorka: Pavla Krejčí