Najdi mě blog

Láska, kterou přinesl listopad

Čtyři příběhy, které spolu zdánlivě nesouvisejí. Příběhy, jejichž společným jmenovatelem je nehynoucí, naléhavá láska a setkání v listopadu. Andre Aciman se vrací, aby nás znovu uchvátil.

Miranda a Samuel se potkali ve vlaku z Florencie do Říma. Samuel cestuje na návštěvu za synem, Miranda jede potěšit nemocného otce. Nenápadné setkání však přeroste v něco nečekaného, pouhá zdvořilost dvou spolucestujících se změní v oběd, ve večeři a až budoucnost ukáže, jak důležité bylo, že se syn Elio nemohl se Samuelem sejít.

Elio poprvé zahlédl Michela na koncertě v kostele. Hned na první pohled věděl, že ho onen muž, mnohem starší než on, velmi zajímá a rád by s ním zažil víc. Možná Michel připomněl Eliovi někoho jiného, Olivera, muže z minulosti, s jehož odchodem se Elio smířil jen za cenu krutě zlomeného srdce.

Oliver touží po lásce a ví, že mu v životě stále něco schází. Je si vědom toho, že od Elia zbaběle utekl a potlačil sám sebe, když se oženil a měl děti. Stále se v myšlenkách vrací k intenzivním chvílím, jež s chlapcem Eliem zažil. Jestli se rozhodne vydat za hlasem srdce nebo zůstane navždy s hluboko vrytými vzpomínkami, to již prozradí nová kniha Andreho Acimana Najdi mě.

Fanoušci skvělého románu Dej mi své jméno jistě již dávno poznali, že spisovatel Andre Aciman se rozhodl v nové knížce vrátit k hrdinům, jimiž se vepsal do srdcí milionů čtenářů. Ve čtyřech příbězích se tak setkají se svými oblíbenými, aby s nimi prožili další dech beroucí příběh lásky. Samuel, Elio a Oliver totiž ani po letech neztratili víru, že pravou lásku je možné najít. Andre Aciman dokázal navázat křehce, něžně a vzbudit ve čtenáři touhu obracet stránku za stránkou, aby se konečně dozvěděl, jestli bude napravena chyba osudu a Elio s Oliverem dostanou druhou šanci.

Pustit se znovu do probádaných vod a napsat pokračování (či volné pokračování) není pro spisovatele nic snadného. Musí prokázat značnou odvahu a um, aby uspěl. Andre Aciman ale ukázal, že patří mezi ty velké muže pera, kteří se zvládli vrátit se ctí. Čtenáři se na novinku Najdi mě vrhnou s obrovskými očekáváními, která rozhodně budou naplněna. Aciman svým novým vyprávěním nezklame ty, kteří s nadšením hltali Dej mi své jméno. A uhrane nové čtenáře, kteří po přečtení propadnou Acimanovu kouzlu a nezkrotné potřebě dozvědět se, co se vlastně v předchozí knize Oliverovi a Eliovi stalo.

Pokud vás z jakéhokoliv důvodu minula kniha Dej mi své jméno, nezoufejte a klidně se pusťte do Najdi mě. I bez znalosti původního příběhu si užijete krásné podobenství o hledání ztracené lásky, naplnění touhy i nesplněných snů. Najdi mě je příběhem o lásce, která se někdy rodí zcela přirozeně a nenápadně, jindy dramaticky a bolestně. Ale vždycky dokáže všem zúčastněným dokonale převrátit svět. Je knihou o naději, kterou hrdinové neztrácejí, ani když se zdá, že toho svého milovaného zdánlivě už nemají šanci najít.

Helena Herynková