Krasné a podezřelé blog

Koktejl všeho, co máme u thrilleru rádi

Svatba bývá oslavou lásky a příslibem společné budoucnosti. Jenomže na téhle zemřel za podivných okolností mladý muž a hned čtyři ženy se přiznaly k jeho vraždě. Kniha Krásné a podezřelé nadchne milovníky thrillerů stejně jako čtenářky románů pro ženy.

Americká spisovatelka Gina LaManna patří ve své domovině k bestsellerovým autorkám. Její knihy hltají miliony čtenářů a recenzenti na ně pějí chválu. U nás se s ní setkáváme poprvé a věřte mi, že budete nadšení. Krásné a podezřelé jsou skvělým koktejlem všeho, co máme rádi. Příběh se odehrává v atraktivních kulisách luxusního rezortu, máme tu hned několik tzv. nespolehlivých vypravěček a hlavní detektivní zápletka se točí kolem vyšetřování podezřelého úmrtí. Ale vezmeme to postupně.

Bylo, nebylo, kdysi dávno si čtyři kamarádky přísahaly nerozlučné přátelství. Jenomže jedna pak provedla něco neodpustitelného. Cesty našich hrdinek se rozešly a každá žila, jak nejlépe uměla. Nyní je jim osmatřicet let a čeká je setkání na svatbě jedné z nich. Máte-li rádi pohádky pro dospělé, užijete si scény plné krásných žen, třpytivých šperků a rób od nejslavnějších návrhářů. Budoucí nevěsta se touží vyrovnat své zámožné kamarádce, a tak rozhazuje peníze plnými hrstmi.

Každá z bývalých kamarádek má ohledně setkání jiné očekávání, a jak už to v podobných příbězích bývá, každá skrývá ošklivé tajemství. Gina LaManna je skvělá vypravěčka, která si nebere servítky a na svých postavách nenechá ani nit suchou. Kdyby své hrdinky brala vážně, příběh by zaváněl nudou. To ale v žádném případě nehrozí. Užijete si vzájemné špičkování, pomlouvání za zády a žárlení na jiný životní styl. Uhoněná mamina závidí bezdětným kamarádkám, úspěšná právnička by ve vteřině vyměnila kariéru za prcka s uslintanou pusou a jiná by nejraději zapomněla na celou svoji minulost.

Gina LaManna vytvořila svět vášnivých samic, které si užívají své ženství. Ano, občas jsou malicherné a někdy se chovají až stupidně, ale vy se do nich díky autorčině smyslu pro humor a ironii zamilujete už po několika stránkách. Každá vypráví příběh ze svého pohledu a je docela možné, že získáte pocit, že záhadná smrt a policejní vyšetřování nejsou tak důležité jako to, co si večer vezmou na sebe. Hlavní vyšetřovatel se snaží dělat svou práci, ale copak to jde? Ženy ho zavalí svými problémy, bezostyšně s ním flirtují, anebo mu dají jasně najevo, že je tupec, protože je muž, a navíc policista.

Krásné a podezřelé ocení především ženské čtenářky. Příběh je místy vtipný, místy tragický, a jak se ukáže, jde o poctu všem silným ženám. Mužští čtenáři některé věci možná ani nepochopí a umím si představit, že jim kniha bude připadat příliš upovídaná. Detektivní zápletky se autorka zhostila se ctí a připravila vám hned několik šokujících překvapení. Díky retrospektivnímu vyprávění vás udrží v napětí od začátku do konce a vy budete marně hádat, kdo může za mužovu smrt a proč se všechny přiznaly k jeho vraždě. Pár věcí nejspíš tipnete správně, ale Gina LaManna neměla ambice napsat neřešitelnou detektivku. Ona vás chtěla pobavit, a to se jí stoprocentně povedlo.

Veronika Černucká