Když má Popelka umělou nohu a Karkulka pěstuje rajčata

Série Měsíční kroniky jsou mixem pohádky a sci-fi. Pokud vás úvod lehce vyděsil, zachovejte klid, je to fantastický příběh, dokonce jeden z mých nejoblíbenějších. Celá série se točí kolem Cinder, ke které v každém díle přibude nová ženská postava. Všechny prožívají vlastní příběh, který se s tím Cindeřiným nakonec proplete. Každá kniha je inspirována známou pohádkou a zasazena do budoucnosti (126 let po 4. světové válce), kde mezi lidmi „žijí“ androidi a Měsíc je obydlený. Celkem se můžeme těšit na 4 díly:

1.  díl Cinder (Popelka) – mechanička, příběh se odehrává v Pekingu (u nás již vyšlo)

2.  díl Scarlet (Červená Karkulka) – farmářka, příběh se odehrává ve Francii (vyjde na podzim)

3.  díl Cress (Locika) – hackerka, příběh se odehrává na Sahaře

4.  díl Winter (Sněhurka) – povolání zatím neznámé, příběh se odehrává na Měsíci

Vraťme se ale k prvnímu dílu. Být kyborg má své výhody i nevýhody. Jistým mínusem je obecné opovržení ze strany společnosti, která kyborgy považuje za podřadné. Na druhou stranu je k užitku speciální mozkové rozhraní, díky kterému se Cinder stane nejvyhlášenější mechaničkou v okolí. Umělou ruku skrývá pod rukavicí a potřebovala by novou nohu, z té stávající vyrostla už před několika lety. Do její dílny zavítá i princ Kai, který potřebuje opravit domácí androidku. Cinder zjišťuje, že princův robot není úplně obyčejný a ví něco, co může změnit celý svět, jež je neustále ohrožován obyvateli měsíce. V té samé chvíli se ale Cindeřina nevlastní sestra, jediná její lidská kamarádka, nakazí smrtelným morem a macecha ze zlosti nabídne Cinder k výzkumu této nemoci, což je „pocta“, kterou dosud nikdo nepřežil. Cinder ale přežije. Jak je to možné?

Marissa Meyer má dva vysokoškolské tituly z oboru publikování a kreativního psaní a jde to poznat. Dokonce k napsání Cinder autorku inspirovala literární soutěž, které se zúčastnila s povídkou o Kocourovi v botách (v níž je Kocour v botách mluvící robotickou kočkou). Zápletka knihy je vystavěná naprosto fenomenálně, děj nikde nedrhne a příběh je neuvěřitelně originální. Také další díl, který jsem zatím četla pouze v originále, drží laťku vysoko. Kniha přináší i trochu romantiky, ale bez happy endu (tedy zatím). Každopádně se skvěle pobavíte, Cindeřina androidka Iko je jednoznačně jednou z nejlepších vedlejších postav a v dalším díle si oblíbíte i kapitána Thorna. V současné nabídce young adult literatury jsou Měsíční kroniky opravdovým pokladem.

Abych vás navnadila, přidávám ještě anotace dalších dílů. Pokud jste nečetli Cinder, tak SPOILER ALERT!

Scarlet

Cinder se ve druhém díle snaží uniknout z vězení. Pokud uspěje, bude nejhledanější uprchlík na planetě i mimo ni.

Na druhém konci světa pohřešuje Scarlet Benoit svoji babičku. Vypadá to, že o ní Scarlet neví úplně vše a zároveň netuší, v jak velkém nebezpečí celou dobu žila. Když Scarlet potká Wolfa, pouličního rváče, který možná o zmizelé babičce něco ví, neodvažuje se cizinci důvěřovat. Nemůže si ale pomoci. Scarlet s Wolfem spadnou přímo doprostřed velké záhady a do toho ještě potkají Cinder. Teď se musí všichni snažit, aby byli o krok napřed před měsíční královnou Levanou, která udělá vše pro to, aby byl císař Kai jejím manželem, králem a nakonec vězněm.

Cress

Cressinou věží je satelit, a proto nemůže spustit své vlasy a čekat záchranu ze země.

Cinder a kapitán Thorne jsou stíhaní uprchlíci, nyní navíc se Scarlet a Wolfem na palubě. Společně plánují spiknutí proti královně Levaně a její armádě. Jejich největší nadějí je Cress, která je od dětství uvězněná v satelitu a společnost jí dělají pouze počítače. To z ní udělalo vynikající hackerku. Cress však dostane příkaz od královny Levany, aby Cinder a její komplice vystopovala. Když se záchrana Cress zhatí, celá skupina je rozdělena. Cress je konečně svobodná, ale za velmi vysokou cenu. Mezitím Levana usiluje o to, aby svatbu s císařem Kaiem nikdo nepokazil. Cress, Scarlet a Cinder jsou jedinou nadějí na záchranu světa.

Winter

Zatím bez anotace.

Hodnocení: 97 %