Krásné věci blog

Každá žena má právo na štěstí

Nina odmalička toužila po umělecké kariéře. Místo toho se z ní stala podvodnice. Mladá dědička Vanessa zdědila obrovské sídlo, a jak se zdá, má všechno, co si může přát. Nina vymyslí geniální plán na zbohatnutí, a když se ty dvě setkají, oběma se změní život k nepoznání.

Americká spisovatelka Janelle Brownová napsala zatím pouze čtyři romány pro ženy, ale už nyní je jasné, že jde o velmi talentovanou dámu se slibnou budoucností. Janelle je zároveň novinářka píšící pro ženská periodika, a tak nepřekvapí, že i její beletrie je velmi rafinovaná a ženská. Krásné věci jsou čtivým a návykovým mixem moderního románu pro ženy a zároveň thrilleru o tom, jak to dopadá, když to někdo přežene s intrikami. Knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis a vy se těšte na parádní jízdu plnou emocí a vzrušujících zápletek.

Ačkoliv kniha není žádná hubeňourka, autorka si v podstatě vystačila pouze se dvěma klíčovými postavami. Všechno se tu točí kolem Niny a Vanessy a vy užasnete, co všechno se dá vymyslet na tak omezeném prostoru a s tak malým množstvím postav. Krásné věci mají lehce pohádkový nádech, ale zároveň jde o hluboký a chytrý příběh ze současnosti. Kniha má všechny znaky takzvané vysoké literatury a vy tu pravděpodobně najdete odpovědi na řadu otázek, které trápí všechny ženy a dívky odnepaměti. Krásné věci mají silné poselství. Jsou feministicky laděné a nešeptají, ale přímo řvou, že každá žena má právo na štěstí.

A je fuk, zda jde o podvodnici anebo dědičku miliardového majetku. Nina vyrůstala pouze s matkou, která se živila všelijak. Pracovala v kasinu, okrádala movité zákazníky, a když se naskytla příležitost, omotala si kolem prstu bohatého milence. Svou dceru vychovávala sama a vždycky věřila tomu, že z Niny vyroste lepší člověk. Ale znáte to. Krev není voda a Nina skončila jako její matka. Protože vystudovala dějiny umění, začala se specializovat na krádeže uměleckých předmětů. V tom jí vydatně pomáhá Lachlan. Irský týpek, který je samé tajemství a nikdo neví, co od něj může čekat.

Tihle dva se domluví, že se vetřou do přízně mladé dědičky a influencerky Vanessy. Vanessa má na první pohled všechno, po čem ženy touží. Krásného snoubence, obrovský majetek a skvěle našlápnutou kariéru spočívající v tom, že jezdí do luxusních letovisek, kde se fotí ve značkových hadrech. Vanessa se možná jeví jako hloupá naivka, ale opak je pravdou. A je otázka, kdo koho v tomhle příběhu přechytračí. Všichni tady lžou, říkají polopravdy a intrikují ke svému prospěchu. Každý po něčem touží a tvrdě si jde za svým. Zápletka se ještě víc zkomplikuje, když na povrch vyplují dávná tajemství.

Nevím, které hrdince budete držet palce. Nina a Vanessa jsou jako den a noc, ale ve skutečnosti nejsou až tak rozdílné. Obě touží žít život někoho jiného, protože mají sakra dobré důvody k tomu, proč nebýt spokojené s tím svým. Jejich metody se liší, svá tajemství vám budou odkrývat velmi zdráhavě a jejich příběh vyústí ve fenomenální finále, kdy zůstanete s pusou dokořán. Janelle Brownová se nebojí ožehavých aktuálních témat a nebojí se ukázat pravou tvář pozlátkového světa i pokrytectví pěstované na sociálních sítích. Krásné věci se staly světovou senzací, a až knihu dočtete, pochopíte proč.

Veronika Černucká