Šikmý kostel 2 blog

Karvinská románová kronika pokračuje

Po obrovském úspěchu debutového románu Šikmý kostel se autorka (a nakladatelka) Karin Lednická vrací ke svým hrdinům, aby nedočkavé čtenáře provedla jejich dalšími osudy. Šikmý kostel 2 vás opět vezme na horskou dráhu vztahů a událostí v hornické oblasti Karvinska.

Vracíme se přesně do místa, kde jsme hrdiny ságy Šikmý kostel opustili. Nastala dvacátá léta 20. století, nová republika Československo se probouzí a ve všech oblastech vzkvétá. Karwiná sice změnila své jméno na Karvinnou, ale lidé ve městě ani okolí se nezměnili. Ve společnosti stále přetrvávají národnostní třenice, Češi proti Polákům a obráceně, a probublávají také do příbuzenských a přátelských vztahů hlavních hrdinů.

Tak začíná druhý díl velkého románu Šikmý kostel autorky Karin Lednické. Na scénu se vracejí Barka, Ludwik, Julka i jejich přátelé, příbuzní a potomci, aby rozehráli další velkou hru. A buďte si jisti, že to opět bude jízda. Lednická pokračuje v poutavém vyprávění od roku 1921, přes vzestup a relativně klidné období, k temným časům nacistické okupace až po konec druhé světové války. Osudy všech se neuvěřitelně zamotají a zase rozpletou, zažijete s nimi vzlety i pády, abyste nakonec dospěli k poslednímu slovu a začali si okusovat nehty, kdy vyjde třetí díl.

Karin Lednická uhranula čtenáře už prvním dílem, Šikmý kostel se vloni stal absolutním vítězem čtenářské ankety Kniha roku a zařadil se mezi 50 nejčtenějších knih roku 2020. Kouzlem druhého dílu je hned od začátku to, že hrdiny „potkáváme“ přesně tam, kde jsme se s nimi rozloučili. Jakmile se začtete do první kapitoly, propadnete se zpět do příběhu, jako byste pokračovali v předlouhém rozhovoru s někým milým a známým, s nímž chcete trávit všechen čas.

Udělejte si ke čtení pohodlí a dost času. Připravte se na velkou knihu, kterou nebudete chtít odložit. A než se pustíte do Šikmého kostela 2, vřele doporučuji připomenout si jména hrdinů, abyste se mohli rovnou ponořit do příběhu a případně netápali, kdo je kdo. Staré známé z minulého dílu samozřejmě hned poznáte, k Julce, Jurkovi a Barbořiným dcerám se však postupně nabaluje další generace, aby také odžila svůj díl hornických dějin.

Šikmý kostel 2 je naprostou nutností pro všechny, kterým učarovaly osudy města, z něhož do dnešních dnů zbyla jen jediná stavba. Kostel nakloněný těžbou uhlí v místech, kde se psaly dějiny Karvinska, ale především obyčejných lidí. A pokud jste ještě nepropadli kouzlu této ságy, s chutí se do ní pusťte (ale začněte rozhodně prvním dílem).

Dobrou zprávou pro posluchače audioknih je, že také Šikmý kostel 2 se dočká audioknižní podoby v krásném podání herečky Vilmy Cibulkové.

Helena Herynková