Jsem ráda, že moje matka zemřela – LUXOR

Takové dětství opravdu nechcete: recenze knihy Jsem ráda, že moje matka zemřela

Knižní svět okouzlila novinka se šokujícím názvem Jsem ráda, že moje matka zemřela. Pod ním se skrývá autobiografie bývalé dětské hvězdy Jennette McCurdy, která zde bez přikrášlení vypráví o svých strastech: poruchách příjmu potravy, závislosti, komplikovaném vztahu s matkou i o tom, jak znovu získala kontrolu nad svým životem. Přečtěte si recenzi čtenářky Evy!

20230921 Luxor 40

Vypravte se do Los Angeles, projděte se po červeném koberci, ochutnejte pár minut slávy a pak se připravte na to, co všechno se může stát v zákulisí a mimo světla kamer…

Jennette McCurdy od svých šesti let tráví čas po hereckých konkurzech. Její matka udělá vše, aby se stala dětskou hereckou hvězdou. A podařilo se. Jennette dostala hlavní roli v seriálu iCarly. Maminka se raduje, ale ona sama začíná bojovat s úzkostí, anorexií a dalšími problémy. A až v době, kdy její matka umře, objeví terapie a krok za krokem se začíná uzdravovat a žít si podle svého.

Mám ráda životopisné knihy i o lidech, které jsem neznala. Ráda nakouknu do jejich světa, zjistím, jaké jsou jejich radosti i starosti. Většinou se na mě přenesou emoce a já prožívám společně s nimi osud, který jim byla dán. Některé jsou veselé, humorné, jiné smutné a bolavé. Stejně tak jako u této knihy. Tedy humor zde najdete, ale jen ten černý a po většinu času je vám úzko z toho, kam až mohou vztahy v rodině zajít a co všechno člověk snese.

Ze začátku je kniha vyprávěna dětskýma očima, nevinně, s pocitem, že je vlastně všechno v pořádku, že to, co se děje, tak má skutečně být. Ale čtenář vidí tu hrůzu, která se Jennette od dětství děla. To, jak a kde žila a jaký tlak na ni matka vyvíjela. Při čtení si budete jen klást otázku, zda je tohle všechno vážně možné.

Je neskutečné, jak se dá dětská duše zlomit a zničit a trvá to pak spoustu let, než se dá do pořádku. Jsem ráda, že se autorka dostala tak daleko, že už o svém životě může otevřeně psát a mluvit a dokáže se posouvat dál za svá dětská traumata.

Než jsem se pustila do čtení, herečku Jennette McCurdy jsem neznala. Jsem ráda, když se v knihách dozvím i něco nového, dohledávala jsem si tak o autorce další informace a fotografie.

Pořídit si děti, aby si díky nim člověk plnil vlastní sny, není dobrý nápad.

Autorkou recenze je Eva Francová.

9788024951584

O knize:

Srdcervoucí i veselé. Takové jsou vzpomínky Jennette McCurdy jakožto bývalé dětské herečky, která bez přikrášlení vypráví o svých strastech včetně poruch příjmu potravy, závislosti, komplikovaném vztahu se svou panovačnou matkou a o tom, jak znovu získala kontrolu nad svým životem. Jaké to je stát se celebritou v dětském věku? A co teprve, když o vaší budoucí profesi rozhoduje někdo jiný? A co teprve, když je to člověk, který by vám měl být v životě nejbližší? Bezbřehý chtíč matky, urputně toužící po slávě vlastní dcery, zastavila až nemoc a následná smrt. Jsem ráda, že moje matka zemřela vypráví příběh o odolnosti a nezávislosti s osvěžující upřímností a černým humorem.