MicrosoftTeams image 5

Debut, který zbořil internet: recenze knihy Hypotéza lásky

9. únor je den, který mají čeští knihomolové v diářích označený velkým vykřičníkem (nebo snad srdíčkem?) – vychází totiž český překlad Hypotézy lásky, dlouho očekávané young adult romance z vědeckého prostředí od mladé spisovatelky (a jen tak mimochodem i profesorky neurovědy) Ali Hazelwood. Než se do knihy sami začtete, nechte se navnadit recenzí čtenářky Veroniky.

Hledáte vtipnou a zároveň romantickou knihu, která vás dojme i skvěle pobaví? Tak to jste tady správně – Hypotéza lásky totiž nabízí obojí. Ali Hazelwood je bestsellerová autorka, jejíž debut Hypotéza lásky doslova zbořil zahraniční sociální sítě a sbírá jednu bezchybnou recenzi za druhou. Nelze se tedy divit, že český překlad vyhlíží mnoho čtenářů. Dostála tato novinka své zahraniční popularitě?

Olive je doktorandkou na Stanfordu a na lásku nevěří, na rozdíl od své nejlepší kamarádky Anh, která je zakoukaná do jejího expřítele. Aby neměla výčitky, snaží se ji Olive přesvědčit, že se ve svém milostném životě již posunula. Vědci se ale neobejdou bez důkazů, a tak když se jednoho dne Anh nečekaně objeví v laboratoři, Olive zpanikaří a políbí prvního člověka, kterého uvidí – profesora Adama Carlsena.

Dlouho jsem nečetla příběh, který by mě pohltil tak moc jako tento. Má úžasnou atmosféru, která vás vtáhne do akademicko-vědeckého prostředí plného neuvěřitelně inteligentních lidí – třeba jako v seriálu Teorie velkého třesku. Líbilo se mi, že autorka ukazuje, jak to vědci a obzvláště vědkyně nemají vůbec jednoduché. Ten neustálý tlak na výkon, na to, že musíte své okolí neustále oslňovat výsledky výzkumu a mnohdy je to i tak málo.

Samotný děj lze nazvat svižnou romantickou komedií. A musím říct, že už jsem přečetla desítky knih, ale nikdy jsem nepotkala tak úžasnou hlavní hrdinku jako je Olive Smithová. Zamilovala jsem si ji pro její loajálnost a nesmírnou laskavost, ale i proto, že mě dokázala rozesmát na každé druhé straně.

Hypotéza lásky je příběh hlavně o lásce, ale také o velkém přátelství. Každá z nás by chtěla mít kamarádku jako je Olive! Našlo by se totiž jen málo lidí, kteří by byli pro svou nejlepší kamarádku schopni udělat to, co ona.

Při čtení jsem se chvílemi smála, plakala, občas se culila jako naprostý blázen a koukala s otevřenou pusou. Takže ano, čtení této knihy je neskutečná emocionální jízda. Hypotéza lásky mě naprosto nadchla, získala si mé srdce a já pevně věřím, že si získá i to vaše.

Autorkou recenze je Veronika Frantová. Recenze vyšla v Magazínu LUXOR v únoru 2023.