20230802 Luxor 17

Čarodějky nevymřely, bojují za svou svobodu! Recenze fantasy Dvůr vysoko v horách

Čtenáři, kteří pozorně sledují trendy na Tiktoku i Instagramu, už tuto novinku netrpělivě vyhlíželi. Dvůr vysoko v horách, 1. díl fantasy série Pět korun Okrithu, se totiž v zahraničí stal naprostou senzací! Dostál vysokým očekáváním? To si přečtěte v recenzi čtenářky Wendy.

Celý život se schovávala, potlačovala svoji moc, maskovala to, kým skutečně je. Prozrazení by pro ni znamenalo jistou smrt. A nikdo nechce skončit jako něčí trofej s useknutou hlavou. Teď ale přišel čas ukázat, že čarodějky nevymřely, že síla, která proti nim stojí, bude poražena. Rudá čarodějka, nejmocnější ze všech, se musí spojit s lovcem, aby porazili společného nepřítele. Oba totiž mají stejný cíl. Zabránit zlu v jeho šíření a nalézt konečně klid pro svůj národ. Boj to bude tvrdý, obětí nebude málo, ale svoboda za to všechno stojí.

9788024289427

Fantasy knih, sérií nevyjímaje, je na současném literárním trhu víc než dost a horko těžko si tak v tom obrovském množství vybrat něco originálního a poutavého. Dvůr vysoko v horách, první díl nové fantasy série A. K. Mulfordové, se tak může jevit jen jako další z mnoha takových příběhů, které čtenářům nepřináší nic, co už by neznali. A vlastně je to tak trochu pravda. Opravdu to není příběh ničím zásadně výjimečný, nicméně i přesto jde o poměrně čtivý román, kterému hrají do karet dvě věci.

Zaprvé skvěle splňuje veškeré požadavky a očekávání, která od takových příběhů jejich fanoušci mají. Je tu mladá čarodějka, která musí chtě nechtě čelit nástrahám osudu. Její kmen je v podstatě vyhlazen armádou těch, kteří pro upevnění své dosavadní moci, a ideálně jejího rozšíření, udělají prakticky cokoli. Protože napadnout jiný rod, kulturu, stát, společenství jenom proto, že mohou, je přece ten nejlepší nápad, který se může v hlavě panovníka s napoleonským komplexem zrodit. Pomoci jí nemůže nikdo jiný než krutý, charismatický a velkou mocí – nejen magickou, ale i politickou – oplývající princ, se kterým si neskutečně lezou na nervy, ale zároveň jeden druhého z mnoha důvodů potřebují.

Druhým velkým plusem je rozhodně datum vydání. Tohle je totiž ideální oddechová kniha na letní horké dny, kterou si s sebou každý vezme s chutí nejen na dovolenou, ale i na plovárnu nebo na tábor. Na své si v rámci žánru totiž přijdou nejen ti čtenáři, kteří brzy odhodí školní batohy pod stůl a staré sešity do nejbližších kontejnerů, ale i ti, kteří o zasloužené dovolené od práce hledají u knih odpočinek, nepříliš náročný děj a podivně romantickou zápletku ve světě, který je tomu našemu sice na hony vzdálený, ale přesto s ním má nemálo společného.

Recenze vyšla v Magazínu LUXOR v červenci 2023. Její autorkou je Wendy Šimotová.