20231107 Luxor 41

Kdo vyhraje smrtící závod s časem? Recenze knihy Závěj

Milovníkům napětí je jméno C. J. Tudor dobře známé. Její děsivá prvotina Kříďák se po svém vydání stala debutem roku! Napínavá novinka Závěj přinese příběhy tří lidí, kteří čelí děsivé skutečnosti a riskují vše, aby dostali šanci na záchranu… a vykoupení. Přečtěte si recenzi čtenářky Evy!

20231107 Luxor 40 edited

Blíží se sněhová bouře. Všichni by se měli rychle schovat do bezpečí. Jenže bouře sama o sobě bude až ten druhotný problém. Lidé umírají. Skoro to až vypadá, že s nimi někdo hraje hru a rozhodně ne fér. Čeho se stali součástí?

Zatímco o mnohých známých autorech hned na první kliknutí zjistíte mnoho informací, o autorce knihy Závěj C. J. Tudor, zjistíte, že (s trochou nadsázky) žila, žije a zkrátka je. Maximálně se vám podaří zjistit, že se v minulosti živila venčením psů, po dalším pátrání potom zjistíte, že byla i moderátorkou v televizi, scénáristkou v rádiu, dabérkou. Ráda si přečte knihy například od Stephena Kinga, což rozhodně není nic, co byste nečekali.

Temný katastrofický román této celosvětově proslulé mistryně mrazivých příběhů nabírá grády hned od samého začátku. Nemáte vůbec šanci se ani pomalu rozkoukat a hned narazíte na mrtvolu. Což by samo o sobě nebylo tak děsivé, nebýt dopodrobna popisovaného momentu, co se s jejím tělem začne brzy dít.

Po prvním hrůzostrašnému nálezu se dále dočítáme o Hannah. Mohlo by se zdát, že má štěstí. Stále je naživu. Ale jak dlouho to bude trvat? Autobus, kterým měla dojet na ono tajemné místo, měl nehodu. Skončili v závěji. Autobus plný zraněných lidí, kteří nemají šanci si přivolat pomoc. Ptáte se proč? Že by snad v daném místě nebyl signál? Omyl. Co si jako poslední pamatují? Pomoc v nedohlednu a dostat se z autobusu se zdá nemožné. Čirou náhodou někdo odnesl kladiva potřebná k rozbití oken. Nouzový východ nefunguje. Co dalšího by se tak mohlo stát? Před odjezdem museli všichni odevzdat mobily. Jaká to náhoda!

Přesuneme se na jiné místo. Meg se probouzí za příšerného houpání, které jí snad způsobí mořskou nemoc. Proč se všechno tak neskutečně houpe? Zamlžené vnímání, silná bolest hlavy. Není tu sama. Kolem ní se začínají probouzet další lidé. Proč mají všichni kolem na sobě stejné kombinézy? Kam to vlastně šla? Není v tom však sama. Zdá se, že ostatní mají stejný problém se rozpomenout. Až na jednoho. Jeden z nich stále nepromluvil. Nereaguje. Co to s ním je?

Chtělo by se říct „a do třetice všeho dobrého i zlého“, máme tu totiž třetí místo. Blíží se bouře. Carterův obličej je znetvořený dřívějšími omrzlinami. Pravá část obličeje, kterou měl zčernalou a odumřelou, již plně funkční nikdy nebude. Ostatní si na to už zvykli. On sám? Každému se občas stane, že ho něco mrzí a přál by si, aby se to nestalo. Dívat se na sebe do zrcadla už nikdy nebude stejné. Tráví zde čas s dost nesourodou partou lidí, kde má každý přidělenou svou funkci.

Mrtvých přibývá, ale co se to vlastně ve skutečnosti děje?

Mrazivý horor jako by byl úmyslně psaný pro dlouhé zimní večery. Knihu neodložíte, dokud se nedozvíte pravdu. Bude vám tuhnout krev v žilách. Pokračovat pak hned můžete s dalšími autorčinými knihami, které u nás vyšly: Upálené, Škvíra, Jáma, Ti druzí nebo zřejmě nejznámější román Kříďák.

Autorkou recenze je Eva Marešová.