IMG 20230618 181012 edit 95790405696319kopie 1

Muž s neuvěřitelným charismatem – recenze knihy Alan Rickman: Deníky

Charismatický herec Alan Rickman je milován napříč generacemi – srdce diváků si získal třeba jako záporák Hans Gruber ve Smrtonosné pasti nebo jako tajemný profesor Severus Snape v sérii filmů o Harrym Potterovi. Nedávno vyšly knižně jeho deníky, které svou citlivou předmluvou doplnila herečka Emma Thompson. O dojmy z knihy se s námi ve své recenzi podělila čtenářka Andrea.

20230511 Luxor 355

Alan Rickman – muž s neuvěřitelným charismatem. Herec s velkým H. Člověk, na kterého vždy budu vzpomínat s láskou a velikou úctou.

Nejen pro milovníky filmu Harry Potter vychází kniha Alan Rickman: Deníky. Tento muž plný talentu, elegance a osobitosti si své myšlenky zapisoval od roku 1993 až do roku 2015, díky čemuž vznikla tato skvělá kniha.

Když jsem se před lety dozvěděla, že jeden z mých nejoblíbenějších herců zemřel, vyvolalo to ve mně spoustu smutku. Velmi jsem Alana Rickmana obdivovala. Má obliba k tomuto herci začala právě po odvysílání celé řady Harry Potter a od té doby jsem viděla snad všechny filmy, ve kterých hrál. Jeho talent byl nezapomenutelný a obdivuhodný. Takže, když jsem se dozvěděla, že bude vycházet kniha pod názvem Alan Rickman: Deníky, věděla jsem, že tuto knihu musím mít a okamžitě si ji přečíst.

Díky této knize má obliba k tomuto geniálnímu muži ještě stoupla. Byl to herec mnoha tváří. Skvěle dokázal zahrát jak kladné, tak i záporné role, což velmi obdivuji, a pokaždé jsem mu věřila každé slovo. Nejen u filmu, i na divadelních prknech zářil. Jeho život byl velmi bohatý i co se týče jeho soukromého života. Velmi rád cestoval a byl rád v přítomnosti své rodiny a přátel. Život si uměl užívat na plno, a tak by to mělo být u každého z nás.

Poznat tohoto muže zase z jiného úhlu pohledu je pro mě veliká čest. Měl výborný smysl pro humor i ironii, plný energie, milující, oddaný, spravedlivý, uměl si užít život na sto procent. V knize jsou samozřejmě i ty smutné chvíle, které potkávají každého z nás. Ať už úmrtí jeho kolegů a přátel, tak i nemoci a prožívání těžkých dní.

Pokaždé, když tohoto herce vidím v televizi, nevybavím si pouze roli Snapea, kde ale samozřejmě zazářil, nebo jeho postavu ve filmu Láska nebeská, což je má nejoblíbenější romantická komedie a jeden z nejlépe obsazených filmů. Vybaví se mi také jeho další role – například ty ve filmech Rozum a cit nebo Zimní host, které se právě díky talentu Alana Rickmana staly jedny z mých nejoblíbenějších.

Kniha čtenáři přináší vše, co očekáváte. Pro mě osobně je i tato forma psaní (deníky) velmi zajímavá, doplněna poznámkami, protože se tento herec ve svém životě setkal s mnoha lidmi a občas by mohlo být pro někoho matoucí, kdo je kdo. Jsem opravdu nadšená a ráda se ke knize Alan Rickman: Deníky budu vracet. Je to pro mě skvost a byť má téměř pět set stran, přečetla jsem ji během chviličky.

Našla jsem v této knize plno inspirace, hodně jsem se smála i plakala. Pro mě tento muž byl a vždy bude tím mužem s velkým M a hercem s velkým H.

Autorkou recenze je Andrea Šmídová.