A na čem záleží vám?

Tess a Nick mají šťastné manželství. On je plastický chirurg, který místo aby spravoval vady na kráse bohatých paniček, pracuje ve všeobecné nemocnici na dětském oddělení. Ona je bývalá učitelka, která se chce naplno věnovat dětem a z toho důvodu se raději stane ženou v domácnosti. Vše klape do té doby, než je Nick odvolán k jednomu naléhavému případu. Do nemocnice přivezou šestiletého pacienta, který nutně potřebuje jeho pomoc. Stačí chvíle a nic již nebude tak, jako tomu bývalo dřív.

V příběhu čekáte, že obě ženy přijdou o své blízké, konec konců tomu nasvědčuje začátek Tessina vyprávění a její zamyšlení nad tím, jak zanedbáváme maličkosti všedního života, dokud se nám nestane nějaká nehoda. O pár stránek později vám však dojde, že i když nepůjde o smrt, tak vztahy mohou způsobit ještě větší bolest.

Emily Giffin si na knize dala velmi záležet, její vyprávění je poutavé a kniha se čte neskutečně lehce a rychle. V půlce se možná podivíte, že máte ještě velký počet stran před sebou, avšak téma vztahů nelze uspěchat. S odstupem času mi přijde, že by kniha ještě dalších 50 stran zvládla, aby se autorka mohla s osudy postav vypořádat více detailněji.

Velmi vydařené jsou i postavy. Obě ženy jsou sice odlišné, ale přesto dost podobné, možná by z nich v jiné situaci mohly být i kamarádky. Obě mají dost svérázné matky, pohodové bratry a obětují svůj život dětem. Valerie, jakožto samoživitelka, je trošku více ustrašená, ale přesto silná, inteligentní a nezajímá ji, co si o ní okolí myslí. Chvílemi vám příjde její chování vypočítavé, ale na druhou stranu se jí nikdo nemůže divit. Pokud získáte dojem, že je naděje, uděláte vše pro to, abyste ji udrželi.

Tess bohužel svůj intelekt v průběhu svého pobytu v domácnosti trošku ztrácí, což je pochopitelné, jelikož život na předměstí ji svádí k řešení povrchních věcí, které by jinak asi nikdy neřešila. Postupně se tak stává to, před čím ji její matka varovala – získává nálepku paničky z předměstí.

A nakonec je tu Nick, kterého patrně nebudete mít rádi. Charizmatický, sebevědomý a totálně zmatený muž, který sám neví co chce (a pak, že je to výsada žen). Navíc místo aby řešil své problémy ve vztahu, zbaběle utíká a hledá útěchu jinde.

Román si zcela jistě zaslouží zařazení do edice Inteligentních románů pro inteligentní ženy, jelikož neobsahuje žádná klišé a naopak nabízí velmi zajímavou sondu do lidských vztahů. Pohled manželky a milenky, kdy obě řeší své problémy, je velmi zajímavý a jistě stojí za přečtení. Určitě se nebudete nudit.

Autorka: Ema Krhovská