Pořád jsem tady blog

Quinn není připravena odejít

Quinn zemřela a všichni tvrdí, že spáchala sebevraždu. Ona sama si je ale jista, že ji někdo zabil. Dočká-li se spravedlnosti, se můžete přesvědčit v netradičním psychologickém románu Pořád jsem tady.

Quinn vyrostla ve šťastné rodině, obklopena milujícími rodiči a sestrami. Pak se zamilovala do Aleca a její život nabral nový směr. Vdala se, vychovala dvě děti, které úspěšně odešly na univerzitu. Mohlo by to končit happyendem, kdyby Quinn nepostihla podivná duševní choroba, která jí zničila vztah a dohnala ji k sebevraždě. Tak se to alespoň na první pohled jeví. Jenže, jak už to v psychologických románech bývá, nic není takové, jaké se zdá, a je třeba se do příběhu ponořit hlouběji, aby Quinn mohla přestat křičet Pořád jsem tady.

Denně u nás vychází hned několik thrillerů a zaručeně nejlepších psychothrillerů. Vybrat mezi nimi skutečně takový, který se od šedého průměru liší, je poměrně složité. Psychologický román Pořád jsem tady by se mohl rozhodně mezi nadprůměrné zařadit a jistě se tak velmi snadno stane. Autorka McGarvey Black totiž zvolila trochu inovativní způsob vyprávění. Příběh i detektivní případ tak čtenář odhaluje ze dvou stran. Pohled hrdinů a vyšetřovatele se střídá s hlasem zavražděné Quinn, která volá o svou spravedlnost a není připravena odejít, dokud nebude její smrt objasněna.

Usaďte se na houpačku příběhu jednoho manželství a života, jenž utnula krutá smrt. S každým zhoupnutím, a otočením listu, se před vámi otevře další kousek složité koláže, kterou je třeba poskládat v celistvý obraz. Pořád jsem tady určitě zaujme milovníky detektivek a thrillerů, kteří hledají stále nové a nové krimi příběhy, u nichž si mohou tříbit mozek.

Helena Herynková