Tři jízdenky blog

Na cesty s Geraldem Durrellem

Cestopisné vyprávění Tři jízdenky do Dobrodružství bylo jednou z prvních knih, které cestovatel a spisovatel Gerald Durrell napsal. Nedávno se tato knížka dočkala krásného nového vydání, které vám zaručeně ozdobí knihovnu.

V roce 1950 odjel Gerald Durrell do Britské Guyany, aby zde pochytal či ulovil různé zajímavé druhy zvířat pro britské zoologické zahrady. Díky knize Tři jízdenky do Dobrodružství se můžete vydat na tuto neuvěřitelnou cestu spolu s ním.

Durrell byl cestovatel, toužící po vlastním zoologické zahradě. Tento sen se mu sice nesplnil, ale díky jeho knihám se čtenáři už dostali na nejrůznější zajímavá místa. V Britské Guyaně tomu není jinak. Ve svém vyprávění se soustředil na nejhumornější či nejpodivnější zážitky z cesty. Nechybí přehlídka roztodivných figurek, tedy místních obyvatel, s nimiž Durrell a jeho společníci jednou sváděli bitvy, jindy od nich získávali cenné informace, smlouvali o ceně chycených exemplářů. Byli nuceni svěřit jim své životy, aby se neztratili v džungli či je nesežraly piraně.

Když Gerald Durrell sepsal své zážitky z Guyany do knihy vzpomínek, možná ani nesnil o tom, že ještě po šedesáti letech budeme nad jeho vyprávěním žasnout. Ke čtení knížky Tři jízdenky do Dobrodružství si připravte atlas zvířat či internet. Během poutavého vyprávění totiž určitě zatoužíte seznámit se s popisovanými živočichy alespoň na obrázku. A s údivem i lítostí zjistíte, že některé z druhů, o nichž Durrell píše, již bohužel patří mezi vyhynulé.

Tři jízdenky do Dobrodružství jsou odpočinkovou četbou, ideální pro sychravé dny a k rozehnání případné trudnomyslnosti. Potěší milovníky jemného britského humoru, zvířeny všemožných tvarů a barev, ale i napínavých cest.

Na závěr stojí za to říct, že kniha byla vydána ve spolupráci s pražskou zoo, a její koupí přispějete desetikorunu na terénní projekty právě zoo Praha.

Helena Herynková