Jak se dědí tajemství blog

Dům máminých tajemství

Vypravěčský styl spisovatelky Barbary O’Nealové si čtenáři oblíbili již v románu Když jsme ještě věřily na mořské víly. Nyní si jej mohou znovu užít v nové knize Jak se dědí tajemství.

Měsíc po smrti matky přijíždí Olivie do Anglie převzít dědictví. Jaké je její překvapení, když zjistí, že získala rozsáhlé panství a také šlechtický titul. Dům i panství je v zuboženém stavu, přes čtyřicet let se o ně nikdo nestaral a Oliviin právník se hrozí toho, že by dům bez oprav a péče mohl navždy zmizet.

Olivie původně počítala pouze s tím, že vyřídí formality k prodeji panství a pozemků, aby spravila svůj život doma, uzavřela matčinu pozůstalost, a mohla se v klidu vrátit ke snoubenci a práci v kulinárním magazínu. Jenže postupně zjišťuje, že nejen kvůli památkové ochraně nebude až tak snadné se zanedbaného Rosemere Priory zbavit. Navíc se po seznámení s domem do panství začíná zamilovávat a konečně chápe, proč se tak často objevoval v díle její matky, ilustrátorky. Olivie tedy musí činit životně důležitá rozhodnutí a zjistit, po čem vlastně touží. Postupně začíná rozkrývat všechna tajemství, která se před světem snažila schovat její matka, a řada z nich je úzce spojena s domem, jeho historií, a především s minulostí její vlastní (nepoznané) rodiny. Vůbec jí to neusnadňují ani setkání s místními lidmi, z nichž může vyrašit něco zásadního a báječného. Jak se s tím Olivie popasuje, již prozradí román.

Barbara O’Nealová české čtenáře zaujala svým předešlým románem Když jsme ještě věřily na mořské víly. Nyní se vrací, aby vyprávěla úplně nový příběh, tedy Jak se dědí tajemství. Také tentokrát sází autorka na silnou a trochu svéhlavou hlavní hrdinku a zajímavé prostředí anglického venkova. Leitmotivem je opět velké tajemství, které se čtenářům rozkrývá postupně a opatrně, takže touží obracet stranu za stranou a hltají slovo za slovem, aby co nejdřív zjistili, jak Oliviin příběh dopadne. Samozřejmě nezapomněla ani ve svém novém románu protkat vyprávění nitkami lásky, bez nichž by žádný osud nebyl úplný.

Román Jak se dědí tajemství potěší milovníky dobrých příběhů, zajímavých zápletek a šokujících odhalení, která hrdinů nevratně (a snad pozitivně) změní životy.

Helena Herynková