Co se o ní říká blog

Co na té Bess vlastně je

Bess má na první pohled všechno, o čem jiné ženy sní. Skvělou kariéru, roztomilé děti a milujícího manžela. Stačí ale jedna malá chyba, aby bylo všechno pryč. Dostane druhou šanci v malém městě, anebo to tam bude ještě horší?

Američanka Kristyn Kusek Lewis je bestsellerovou autorkou románů pro ženy. Její knihy bývají hodně psychologické a nezřídka v nich koketuje s thrillerem. A přesně taková je i její novinka Co se o ní říká. Celý příběh se točí kolem hlavní hrdinky a nutno podotknout, že Bess je báječně reálná postava, která bez potíží utáhne celý příběh. A vlastně si umím představit i to, že Kristyn Kusek Lewis napíše další díly, a tak vznikne velmi čtivá série. Co na té Bess vlastně je?

Na první pohled není ničím výjimečná. Ba právě naopak. Bess už není nejmladší, a i když ulovila fešného chlápka, je to baculka se slabostí pro sladkosti. Kdysi bývala hubená, ale po porodu dvojčat se její postava zakulatila a o štíhlosti už nemůže být řeč. Ačkoliv okolí její váhu dost řeší, ona sama se tím nezatěžuje. Ženské čtenářky brzy pochopí, že Bess je jedna z nás, a mužští čtenáři díky ní nahlédnou do světa žen. My ženy víme, co můžeme čekat, ale chlapi budou nejspíše zděšení tím, jak se pomlouváme, jak se častujeme jízlivostmi a jak se na ostatní falešně zubíme.

Z takového světa Bess utekla. Po skandálu v Bílém domě, jehož byla příčinou, se s rodinou uchýlila do městečka, kde tchán a tchyně provozují rodinný hotel. Idylka? Tak to ani náhodou. Místní si vidí až do talíře a největším koníčkem je tu šíření neověřených informací. Naivní Bess postupně zjišťuje, že ne každý je upřímný stejně jako ona a že ne každý to s ní myslí dobře. Problémy se hromadí a Bess má pocit, že se jí život hroutí pod rukama. Když ji neprudí otravná tchyně, čelí posměškům bývalých školních krásek. Když neřeší šikanu ve škole, snaží se sehnat peníze na hotel. Když je náhodou všechno v pořádku, trápí se pochybnostmi o věrnosti svého manžela.

A aby toho nebylo málo, kvůli článku do prestižního periodika je vtažena do příběhu jisté místní celebrity. Susanah Lane skrývá před veřejností několik ošklivých tajemství a v jejím životě se kdysi odehrála tragédie. Tragédie, na kterou nikdo nezapomněl a se kterou je spojený i Bessin tchán. Důvěřivost hlavní hrdinky je konfrontována s polopravdami a mlžením a z románu pro ženy se v této fázi stává čistokrevný thriller. Autoři thrillerů rádi blufují, ale v knize Co se o ní říká najdete blufů hned několik. Komu můžeme věřit? Je Bess skutečně taková, za jakou ji považujeme? Autorka vás až do poslední stránky udrží v nejistotě a vy vůbec nebudete tušit, o co jde.

Příběh knihy Co se o ní říká je hodně psychologický a záměrně pomalé tempo vyprávění vyvolává hororovou atmosféru. Během čtení vám bude běhat mráz po zádech, aniž byste věděli, odkud hrozí nebezpečí a kde číhá zlo. Zároveň vás ale musím upozornit na to, že v této knize je možné všechno. Může se ukázat, že zas o tolik nejde, ale také se může ukázat, že Bess vystavěla svůj život na lži a její nový domov je skrznaskrz prohnilý stejně jako lidé, kteří v něm žijí. Co se o ní říká je z ranku knih, jejichž čtení si užijete bez ohledu na pointu. Kristyn Kusek Lewis je rozená vypravěčka. Má bohatou fantazii, pochopení pro své bližní a moc dobře ví, jaké příběhy si přejete číst.

Veronika Černucká